ILR משפר יכולת איבחון סינקופות וזו-וגליות ובחירת טיפול מונע מתאים (J Am Coll Cardiol)

מכשיר הקלטה מושתל (ILR ) יכול לזהות באופן מדוייק את השינויים בקצב הלב האחראים לסינקופה וזו-וגלית, כך עולה ממחקר המתפרסם החודש ב-Journal of the American College of Cardiology .

החוקר הראשי, ד”ר דהרו ועמיתיו , ממרסי, צרפת- ניתחו קצב לב במהלך סינקופות וזו-וגליות ב-25 מטופלים סימפטומטים בצורה קשה אשר הושתל בהם ILR, והשוו מימצאים אלה עם הפרעות בקצב הלב שנצפה ע”י מבחן HUT .

ב-30 התקפי סינקןפה וזו-וגלים החוקרים מדווחים ש-9 אפיזודות הראו ברדיקרדיה של פחות מ-40 פעימות בדקה, אך ב-21 התקפי סינקופה לא הייתה כל ברדיקרדיה חמורה. הפרעות  קצב אחרות הראו sinus arrest וחסימה אטריונוטריקולרית פתאומית.

מבין 7 מטופלים שחוו יותר מסינקופה אחת, התוצאות מראות שאותו דגם של הפרעת קצב לב היה אחראי לכל הסינקופות.

לא הייתה כל קורלציה בין תוצאות ה-HUT או בדיקת ATP חיובית לבין הופעת קצב לב נמוך במהלך הסינקופות שתועדו ע”י ה-ILR , מעירים החוקרים.

ידע לגבי קצב הלב במהלך סינקופה וזו-וגלית הכתיבה את הבחירה ב-7 מטופלים שכללה השתלת קוצב או תרופות וזו-אקטיבית.

המימצאים מראים שמבחנים פרובוקטיבים, ובעיקר HUT אינם צריכים להוות את הקריטריון לבחירת הטיפול המתאים, מסביר ד”ר דהרו. כמו כן, הוא מציין שאוכלוסיית המחקר אינה מייצגת את האוכלוסיה הכללית הסובלת מסינקופות נוירוקרדיוגניות. ולכן, הוא מסכם, תחת מגבלה זו, אין מקום לבצע אקסטרפולציה של התוצא לאוכלוסיות נוספות של מטופלים וזו-וגלים לפני שתתבצע השוואה של התוצאה הזו במחקרים גדולים יותר.

J Am Coll Cardiol 2006;47:587-593.

לדיווח במדסקייפ

הערת המערכת: לסל הבריאות 2006 הוגשה השנה בקשה להכללת מכשיר ILR . ע”פ התחשיב הפרמקו-אקונומי שבוצע לצורך כך נמצא יחס עלות//QUALY של כ-1800 $, המעיד על יחס עלות/תועלת מצויין. בארץ מוערך מס’ המתאימים להשתחת ILR בכ-50 איש.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה