אורגנון הפסיקה מחקר עם טיבולון (ליויאל) על רקע סיכון מוגבר לשבץ (Pharmatimes)

חברת התרופות אורגנון הפסיקה את מחקר ה-LIFT שבו נחקרה השפעתה של הטיבולון (ליויאל – Tibolone ) על מניעת שברים ואוסטיאופורוזיס, וזאת על רקע עלייה בסיכון לשבץ. זאת לאחר שהועדה לבטיחות המחקר המליצה לחברה להביא לסיום את המחקר בן 3 השנים, שהיה מבוקר פלציבו.

המימצאים של העלייה בסיכון לשבץ לא היו בלתי צפויים. באוקטובר האחרון דווח כבר על מימצאים שהראו עלייה בסיכון, ואלו אף דווחו לרשויות הבריאות וב-BMJ , אך החברה החליטה להמשיך במחקר עד ינואר 2006 כדי לבחון שוב את הנתונים המצטברים.

החברה קיוותה שקבלת  אישור להתוויה של אוסטיאופורוזיס תיצור הגדלת שוק משמעותית לתכשיר, שהיקף מכירותיו ירד בעקבות המהומה התקשורתית סביב כל תכשירי ה-HRT .

חוקרים ומטופלים במחקר דווחו על ההחלטה והשימוש בתרופה הופסק במסגרת המחקר. הערכת המימצאים הסופית תינתן עוד מס’ חודשים. החברה הודיעה שלאור הניתוח המלא היא תחליט על המשך דרכה בתחום הפעילויות הקליניות בטיפול באוסטיאופורוזיס.

לדיווח בפרמהטיימס (נדרש רישום חינם)

הערת המערכת: השאלה היא מה קורה לסיכון לשבץ בשימוש ע”פ ההתוייה הקיימת ? מעניין אגב שרק לפני מס’ ימים התפרסם אצלנו מחקר מה-NEJM לפיו לאותה תרופה דווקא נמצאה כמשפרת פרפוזיה לשריר הלב בנשים לאחר גיל המעבר  עם מחלת לב איסכמית… 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה