שימוש בתרופות המפחיתות שומנים במהלך שבץ מוריד את שיעור התמותה של המטופלים

סקירה רטרוספקטיבית מקיפה קובעת שלחולים המשתמשים בתרופות המפחיתות שומנים (LLAs), בעיקר ממשפחת הסטטינים, יש סיכוי החלמה טובים יותר מאירוע של שבץ איסכמי בהשוואה למטופלים שאינם משתמשים בתרופות אלה.

הממצאים הנ”ל כפי שהוצגו בכנס העולמי לשבץ (ISC) שנערך החודש, בחנו 1256 תיקי מטופלים שעברו שבץ במחצית הראשונה של שנת 2004.

מטרתו של מחקר זה בראש ובראשונה הייתה לבדוק את שיעורי התמותה המתרחשים בבית החולים לאחר יותר מ-  48 שעות מרגע האשפוז. בנוסף בחנו החוקרים את תוצאות הטיפול בנבדקים לאחר השחרור מביה”ח.

האנליזה הראתה שיותר חולים שקיבלו טיפול ב- LLA במשך 48 השעות הראשונות מרגע השבץ, חוו אירועים מתונים יותר.
מטופלים אלה היו גם בעלי סיכוי טוב יותר להשתמש בתרופות נוספות במהלך הטיפול, תרופות כגון: מעכבים לאנזים המחליף אנגיוטנסין (ACE), תרופות נוגדות טסיות וקרישי דם, אספירין ומרגשים לאינסולין.

באופן כללי, שיעור התמותה בקרב המטופלים שהשתמשו ב- LLAs לא היה נמוך יותר בהשוואה למטופלים שלא השתמשו בתרופות אלה. בנוסף, יותר מטופלים השתחררו לביתם ללא צורך בתוכניות רפואיות מפורטות.

למרות הממצאים, למחקר ישנן מספר מגבלות: מידע לוקה בחסר על הסוגים והמינונים של ה- LLAs וכן על התרופות הנוספות שבהן השתמשו המטופלים בזמן אירוע השבץ.
בכל זאת, יש צורך במחקר פרוספקטיבי מקיף יותר כדי לאמת את השפעתו האמיתית של הטיפול בתרופות המפחיתות שומנים בשיפור התוצאות לאחר אירוע שבץ.

לדיווח ב- Doctor’s Guide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה