טיפול טרומבוליטי תוך-עורקי ותוך-ורידי יעיל לטיפול בשבץ

ממחקר פיילוט חדש בו שילבו בין rt-PA Intra-Arterial עם Low-Energy Ultrasound לטיפול בשבץ ראו שיפור משמעותי בשיעורי Recanalization, ניתן לבצע ניסיונות רה-פרפוזיה חוזרים בתוך העורק.

במחקר בחנו שתי גישות ל-Recanalization של עורקים חסומים בשבץ איסכמי

73 חולים עם שבץ איסכמי חמור השתתפו במחקר, טווח הגילאים נע בין 18 ל-80. המשתתפים טופלו ב-rt-PA (Activase, Genetech) שניתן במינון 22 מ”ג, דרך הוריד, בחלון של שלוש שעות לאחר הופעת תסמיני שבץ. המינון הניתן היה נמוך יותר מהמינון הסטנדרטי, וניתן במשך 30 דקות.

הנבדקים נשלחו מיד לאנגיוגרפיה, בה הציבו Microcannula Tip באזור החסימה. צנתר מסוג EKOS MicroLysus הוכנס ל-Cerebral Artery בכדי להעביר 22 מ”ג נוספים של rt-PT ישירות לאזור החסימה.

הצנתר שימש גם לביצוע Low-Energy US באותו זמן. במקרים בהם הצנתר לא יכל להגיע לקריש, ניתן rt-PA דרך העורק בלבד.

החוקרים דיווחו כי בנבדקים שקיבלו טיפול תוך-ורידי ותוך-עורקי של rt-PA היה סיכוי גדול ב-65% להשגת תפקוד פונקציונאלי לאחר 3 חודשים, בהשוואה לנבדקים שקיבלו טיפול תוך-ורידי בלבד.

ב-52% מהנבדקים חושב מדד Barthel של 95-100 לאחר 3 חודשים, ב-11% אובחן דימום תוך-גולגולתי. שיעורי התמותה עמדו על 16%.

ב-61% מהמטופלים ב-rt-PA במתן תוך-עורקי, בנוסף ל-US, זוהתה פתיחה מלאה או חלקית של העורק הסתום, בהשוואה ל-56% בלבד מהמטופלים בטרומבוליזה עם מיקרו-צנתר בלבד.

לסיכום, החוקרים טוענים כי שילוב rt-PA Intra-Arterial עם אולטרה-סאונד פותח טוב יותר את העורק מאשר מיקרו-צנתר לבד. האולטרה-סאונד אכן מזיז את הקריש.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה