בדיקת אקו במאמץ חוזה סיכון בנבדקים סוכרתיים ושאינם סוכרתיים (J Am Coll Cardiol)

קבוצת חוקרים איטלקיים קובעת כי בדיקת אקוקרדיוגרפיה במאמץ פרמקולוגי יעילה בסיווג הסיכון הקרדיאלי בקרב סוכרתיים ולא סוכרתיים.

החוקרים מציינים כי לבדיקות מאמץ ערך מוגבל בסוכרתיים משום שקיבולת המאמץ שלהם לקויה לעיתים קרובות. בדיקת אקוקרדיוגרפיה במאמץ פרמקולוגי נמצאה שימושית בחולים אלה, אך לא ידוע האם הערך הפרוגנוסטי זהה גם בנבדקים שאינם סוכרתיים.

בכדי לחקור את הנושא, בדקו החוקרים 5456 חולים שמתוכם 749 סוכרתיים. כולם עברו בדיקת אקוקרדיוגרפיה עם dipyridamole או dobutamine כגורם מאמץ.

במהלך תקופת מעקב חציונית בת 31 חודשים, דווח על 411 מקרי פטירה ועל 236 מקרים של אוטם לב. ארועים אלה היו שכיחים יותר, באופן מובהק סטטיסטית, בקרב הסוכרתיים, בהשוואה לאלו שאינם סוכרתיים (18% לעומת 11%).

הימצאות איסכמיה באקוקרדיוגרפיה, אינדקס דרוג תנועתי של דופן הלב, וגיל היו חזאים בלתי-תלויים של ארועים כאלה בשתי קבוצות הנבדקים. אולם, בחולים סוכרתיים שהתקבלו בהם תוצאות תקינות נמצא סיכון גדול פי יותר מ-2 לתמותה או לאוטם במהלך השנה, בהשוואה לנבדקים שאינם סוכרתיים. ממצא זה הופיע גם בקרב סוכרתיים מתחת לגיל 65 שנים (2.6% לעומת 1%) וגם בסוכרתיים מבוגרים יותר (5.5% לעומת 2.2%).

החוקר הראשי, ד”ר Cortigiani, מסביר בראיון כי בחולים סוכרתיים עם תוצאות בדיקות תקינות מתקבלת תוצאה פחותה בהשוואה לנבדקים מתאימים מבחינת גיל שאינם סוכרתיים.

הוא מסכם כי התוצאות מעידות שהשגת בקרה מטבולית מירבית , מתן טיפול מתאים בגורמי הסיכון, מניעה ראשונית באמצעות סטטינים ותרופות נוגדות קרישה, כמו גם מעקב צמוד הכולל הערכות תקופתיות באמצעות בדיקות מאמץ, צריכים להוות מטרות עיקריות בטיפול בחולים סוכרתיים שמתקבלת בהם תוצאה תקינה בבדיקת אקוקרדיוגרפיה במאמץ.

לידיעה במדסקייפ

J Am Coll Cardiol 2006;47:605-610.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה