כמותרפיה לטיפול בסרטן שד מעלה את הסיכון לקרדיו-מיופתיה (J Clin Oncol)

כמותרפיה, ובמיוחד טיפול המבוסס על anthracycline, לטיפול בסרטן שד בנשים מבוגרות יותר מעלה את הסיכון שלהן לפתח קרדיו-מיופתיה.

החוקרים מסבירים כי גובר השימוש ב-doxorubicin ובתרופות כמותרפיות אחרות בכמותרפיה האדג’ובנטית בחולות סרטן שד, אך כמעט ולא נבדקו תופעות הלוואי לטווח ארוך בחולות אלה.

החוקרים בדקו את השימוש בכמותרפיה ואת הרעילות ללב בקרב 5575 נשים בגילאי 65 שנים ומעלה באוכלוסיה הכללית, שאובחנו בסרטן שד משלב I או II.

עליה בגיל ומוצא שחור נקשרו לשיעורים גבורים יותר של מחלת לב בחולות אלה, וחולות שסבלו ממחלת לב לפני אבחון סרטן השד נמצאו בסיכון מוגבר פי 2.4 לסבול ממחלת לב במהלך תקופת המעקב.

לאחר התאמה לגורמים אלה, נמצאה בנשים שקיבלו כמותרפיה עליה בשיעור של 22% בשיעור מקרי מחלות הלב, עליה בשיעור של 55% בשיעור הקרדיו-מיופתיה, ועליה בשיעור של 20% בשיעור מקרי אי-ספיקת לב גדשתית.

שילוב טיפולי הקרנות וכמותרפיה נקשר לסיכון מעט גבוה יותר למחלת לב (33%).

מבין התרופות הכמותרפיות ששימשו, doxorubicin נקשר לעליה הגדולה ביותר בסיכון לקרדיו-מיופתיה (פי 2.5). שכיחות הקרדיו-מיופתיה במהלך השנה הראשונה לאחר האבחנה נעה כין 1.55% בנשים שלא קיבלו כמותרפיה ל-4.09% בנשים שקיבלו doxorubicin.

החוקרים מסכמים כי הסיכון המוגבר למחלת לב שנקשר לכמותרפיה אדג’ובנטית, שנצפה בקרב הנבדקות במחקרים הקליניים, מופיע גם בקרב חולות מבוגרות יותר הסובלות מסרטן שד במדגם המבוסס על האוכלוסיה. הם מציינים כי בהנתן שכיחות השימוש במרשמי anthracycline במערכת הטיפול האדג’ובנטית בסרטן שד, עשויות חלק מהחולות להפיק תועלת ממעקב אחר מצב הלב שלהן.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה