האם Omeprazole מסייע כנגד איסכמיה בחולי Coronary Artery Disease? (מתוך Int J Cardiol)

ממחקר חדש עולה כי חולי Coronary Artery Disease (CAD) עשויים לסבול בנוסף מ-Gastroesophageal Reflux Disease (GERD), שעלול להוביל לאיסכמיה של שריר הלב. תרופות ממשפחת Proton Pump Inhibitors עשויות להגן מפני תוצאה זו.

לדברי החוקרים, טיפול נוגד-רפלוקס לטווח קצר המשיב את רמות pH למצב הנורמלי, עשוי להקטין Myocardial Ischemia בחולים עם GERD ו-CAD. כנראה שהדבר נובע מניטרול Esophago-Cardiac Reflex בעקבות שחרור חומצה, המסכן את הפרפוזיה של העורקים הקורונרים.

החוקרים עקבו אחר 50 חולי CAD. המשתתפים עברו אק”ג רצוף במשך 24 שעות וניטור של רמות pH בושט. 23 הנבדקים שענו על הקריטריונים לאבחון GERD טופלו ב-20 מ”ג Omeprazole, פעמיים ביום למשך שבוע. ביום השביעי בוצע הולטר ונמדדה רמת pH בושט.

במהלך ניטור רמות pH, החוקרים רשמו 224 Reflux פתולוגיים, ב-42 מהנבדקים (84%). סה”כ, 45 מבין 218 מקרי ST-Segment Depression (20.6%) עלו בקנה אחד עם רפלוקס. בקרב חולי GERD נרשם עומס איסכמי גדול יותר באופן משמעותי, וכן מספר גדול יותר של ארועי ST-Segment Depression.

טיפול נוגד-רפלוקס הקטין את כל הפרמטרים שנבדקו בנוגע לרמות pH בושט. עובדה זו היתה נכונה גם עבור סך מקרי ST-Segment Depression והעומס האיסכמי הכולל.

Int J Cardiol 2005;104:67-72.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה