תפקוד הריאות מדרדר בחולים עם אי ספיקת לב כרונית הישנים על הצד (Chest)

ממחקר חדש עולה כי בחולים עם אי ספיקת לב כרונית (CHF) השוכבים על הצד (Lateral Decubitus Position) חלה החמרה בתפקודי הריאות.

החוקרים מציינים כי חולי אי ספיקת לב נמנעים מלישון על הצד, אך מעולם לא נערך מחקר שבחן את ההשפעה של שכיבה על צד אחד על תפקודי הריאות.

החוקרים עקבו אחר 14 חולי אי ספיקת לב ו-14 מתנדבים בריאים ובדקו את המכניקה של הריאות ודיפוזיה של גזים לאור מגוון תנוחות שונות.

לא נמצא הבדל משמעותי במכניקה של הריאות בין ישיבה, שכיבה על הגב או שכיבה על הבטן. אולם, מדדי FEV1, FVC ו-FEV1/VC היו נמוכים יותר כאשר חולי CHF שכבו על הצד. בנוסף, מדד דיפוזיה של פחמן בריאות (DLCO) ירד באופן משמעותי כאשר החולים שכבו על צד מסוים.

בניגוד לכך, בחולים בריאים לא היה שינוי בנפח הריאות או בדיפוזיה עם תנוחות הגוף.

לדברי החוקרים, שינויים בערכי FVC ו-DLCO בעקבות שינויים בתנוחות הגוף קשורים לנפח הדיאסטולי של החדר השמאלי ול-Cardiothoracic Index בחולי CHF, אך לא בנבדקים בריאים.רה-דיסטריביוציה של נוזלי הריאות ושינויים ביחס Ventilation/Perfusion נובעים מכוח המשיכה.

מהמחקר עולה כי חולי CHF סובלים לעיתים קרובות מאי-נוחות כאשר הם שוכבים על הצד וכן מחסימה זמנית של דרכי האויר. כמו כן,בתנוחה זו קיימת הפרעה לדיפוזיה של גזים.

Chest 2005;128:1511-1516.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה