שילוב מוצלח בין Losartan לאספירין בחולי יתר לחץ דם (J Am Coll Cardiol)

אנליזת תת קבוצה של חולי יתר לחץ דם שלוקחים Losartan (אוקסר), אנטגוניסט לרצפטור אנגיוטנסין II, יחד עם אספירין לא מראה עלייה בתחלואה קרדיווסקולרית או בתמותה. למעשה נראה כי יש ירידה.

במחקר שפורסם בגיליון ספטמבר של Journal of the American College of Cardiology, ציינו החוקרים כי היו דיווחים על אינטראקציות שליליות בין אספירין למעכבי ACE, אך אין מידע על קשר בין חסמי הרצפטור לאנגיוטנסין.

הממצא העיקרי של המחקר הוא שמספר גדול של חולים שלוקחים שילוב זה או עומדים להתחיל יכולים להמשיך כיוון שלא היו סימנים לאינטראקציות שליליות.

החוקרים הגיעו למסקנה לאחר שבדקו מידע ממחקר אקראי של 9193 חולים עם יתר לחץ דם והיפרטרופיה בחדר שמאל שקיבלו אוקסר או טיפול מבוסס אתנולול למשך 4.7 שנים בממוצע. 1970 חולים (21.4%) לקחו אספירין בתחילת המחקר.

הירידה בלחץ הדם היתה דומה בקבוצת אוקסר ואספירין ובקבוצת אתנולול ואספירין. עם זאת, לאחר התאמה, המרכיב של תמותה קרדיווסקולרית, שבץ ואוטם שריר הלב היה נמוך ב-32% בקבוצת אוקסר.

בנוסף, הירידה בקבוצת אוקסר היתה גדולה יותר בחולים שלקחו אספירין בתחילת המחקר.

החוקרים סיכמו כי יש לאשר את הממצאים לפיהם לאוקסר השפעה גדולה יותר בחולים שלוקחים אספירין לעומת אלו שלא במחקרים נוספים לפני מתן המלצות על השילוב בחולי יתר לחץ דם.

J Am Coll Cardiol 2005;46:770-775

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה