האם קיים קשר בין צריכה מופרזת של אלכוהול ופרפור פרוזדורים בגברים? (Circulation)

ממחקר חדש עולה כי גברים שצורכים 35 או יותר משקאות אלכוהוליים בשבוע מצויים בסיכון גבוה ב-45% לחוות פרפור פרוזדורים, בהשוואה לגברים הצורכים פחות ממשקה אחד בשבוע.

בנשים נרשמו תוצאות דומות אך מאחר שהמחקר כלל מספר קטן של נבדקות לא ניתן להגיע למסקנה חד-משמעית.

לדברי החוקרים, ההנחה הקלינית מאז ומעולם היתה כי אם קיים סיכון מוגבר לפרפור פרוזדורים בעקבות צריכת אלכוהול, הוא קיים רק בקרב שתיינים כבדים. תוצאות המחקר מאשרות את ההנחה הזו.

תוצאות המחקר מבוססות על ניתוח נתונים שנאספו מ-16,415 גברים ונשים שהשתתפו ב-Copenhagen City Heart Study, שהחל בשנת 1976. במהלך תקופת המעקב נרשמו 1,071 מקרי פרפור פרוזדורים.

מהמחקר עולה כי צריכת אלכוהול מופרזת קשורה בעליה משמעותית בסיכון לפרפור פרוזדורים בגברים (P<0.005). יתרה מזו, תיקנון ללחץ דם ומחלות לב לא שינה את הקשר. החוקרים מעריכים כי כ-5% ממקרי פרפור פרוזדורים בגברים נובעים מצריכת אלכוהול מופרזת.

לא נמצאה כל עדות לכך שמשקה אלכוהולי מסוג מסוים מגביר את הסיכון לפרפור פרוזדורים יותר ממשקה אלכוהולי מסוג אחר. אולם, החוקרים כותבים כי היה קשה למיין את ההשפעות של כל משקה בנפרד, מאחר ששתיינים כבדים לא הסתפקו בסוג משקה יחיד.

לדברי החוקרים, זהו המחקר הגדול ביותר שבחן את הקשר בין אלכוהול ופרפור פרוזודורים, ולטענתם זהו המחקר הכי טוב שניתן לבצע בנושא.

לסיכום, החוקרים מציינים כי אין לצפות לכל יתרון או סיכון בעקבות שתייה מתונה, אך שתיה מופרזת מגבירה את הסיכון לפרפור פרוזדורים.

Circulation 2005;12

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה