שמן דגים אינו מגן מפני VT/VF במטופלים בסיכון גבוה (European Society of Cardiology Congress)

לפי מחקר חדש עולה, כי צריכה של טבליות שמן דגים במשך שנה, אינה מפחיתה את הסיכון ל- VTVF או למוות, במטופלים בסיכון גבוה להתפתחות של הפרעות קצב חדריות, מטופלים שהושתלו בהם דה-פיברילטורים (ICD) כמניעה שניונית. המחקר הוצג בקונגרס של האגודה הקרדיולוגית האירופאית, המתקיים כעת בשטוקהולם.

תוצאות המחקר אינן מתאימות לעדויות רבות שנאספו, לגבי התפקיד המגן שיש לשמן דגים, שמן עשיר בחומצות שומן מסוג אומגה-3 ו- n-3. מחקרים קודמים הראו, כי צריכה של תוספי שמן דגים, יכולה להפחית את הסיכון להפרעות קצב.

במחקר זה השתתפו 546 מטופלים, שהושתלו בהם ICDs כמניעה שניונית. המטופלים הוקצו אקראית לקבלה של 2 גר שמן דגים או שמן חמניות, בנוסף לטיפול השגרתי. שמן חמניות שכיח בדיאטה רגילה ואין לו השפעה ידועה על קצב הלב.

מבין כלל המטופלים, שיעור המטופלים ללא אירועים של VT/VF או מוות, אחרי 12 חודשים, עמד על 70% בקבוצת הטיפול, לעומת 67% בקבוצת הביקורת (P=0.24). מבין המטופלים עם היסטוריה של אוטם בשריר הלב, 71% היו ללא אירועים של VT/VF או מוות אחרי 12 חודשים בקבוצת הטיפול, לעומת 63% בקבוצת הביקורת (P=0.086).

לדברי החוקרים, על אף שבמחקר זה לא הושגה מובהקות סטטיסטית, ייתכן ויש לתוספי שמן דגים השפעה מגנה מפני הפרעות קצב, באוכלוסיית המטופלים אחרי MI.

European Society of Cardiology Congress 2005

לידיעה המלאה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה