קוים מנחים חדשים לטיפול בפרפור פרוזדורים לאחר ניתוח לב (Chest)

ה-American College of Chest Physicians משחרר קוים מנחים, המבוססים על עדויות רפואיות, הנוגעים למניעה וטיפול בפרפור פרוזדורים (AF) לאחר ניתוח לב.

ד”ר McKeown, חבר הועידה, מסביר בראיון כי מעל שליש מהחולים סובלים מפרפור פרוזדורים לאחר ניתוח לב וכי התופעה קשורה בעליה בסיכון למורבידיות לאחר הניתוח, לעליה במשך השהייה בבית החולים, ולעליה בעלויות האישפוז. הוא מוסיף כי למרות שהקוים המנחים הקודמים התמקדו בטיפול ב-AF כרוני, בקוים החדשים מופיעה לראשונה התייחסות ל-AF המופיע בעקבות ניתוח לב.

ההנחיות החדשות גובשו לאחר סקירה מערכתית של מחקרים אקראיים ומבוקרים והם כוללים המלצות ספציפיות בכמה נושאים רלוונטיים כמו שימוש בקוצבי לב ובטיפול נוגד קרישה. באנליזה מצאו החוקרים כי חסמי ביתא עדיפים על חסמי תעלות סידן במניעת AF לאחר הניתוח וביצירת בקרה על קצב חדרי הלב.

הקוים המנחים אינם ממליציםעל שימוש שגרתי במגנזיום ובדיגיטליס למניעת AF לאחר ניתוח לב. מצוין כי amiodarone הוא בחירה מתאימה בחולים שבהם מצויות התוויות נגד לשימוש בחסמי ביתא או כאשר דרושה בקרה על קצב הסינוס.

נמצא כי שימוש בקביעת קצב הפרוזדורים מפחית את שיעור ההישנות של AF לאחר ניתוח לב ואנליזה נוספת מעידה כי שימוש בקביעת קצב בשני הפרוזדורים עדיפה על שימוש בקוצב באחד הפרוזדורים.

בכדי להמנע מהופעת AF לאחר הניתוח, מומלץ השימוש בהיפותרמיה מתונה וב-heparin-coated circuits. למניעת היווצרות תסחיף פקיקי לאחר הניתוח מומלץ על שימוש זהיר בנוגדי קרישה במידה וה-AF נמשך במהלך פרק זמן של יותר מ-48 שעות.

ד”ר Kvale, נשיא ה-American College of Chest Physicians, מסכם כי פיתוחם והטמעתם של הקוים המנחים מאפשרים לרופאים לפעול בהתבסס על המידע הרפואי האיכותי ביותר הזמין כיום.

לידיעה במדסקייפ

Chest 2005;128:1S-8S.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה