אבלציה בעזרת גלי רדיו יכולה לשמש כקו ראשון של טיפול בפרפור פרוזדורים (JAMA)

לפי מחקר חדש עולה, כי בידוד של וריד הריאה בעזרת טיפולים בגלי רדיו (radiofrequency ablation), יכול לשמש כקו ראשון של טיפול בפרפור פרוזדורים (AF) סימפטומטי.

פירפור פרוזדורים מטופל בד”כ בעזרת תרופות נוגדות קרישה ותרופות אנטי-אריטמיות. לדברי החוקרים, על אף שלעיתים קרובות הטיפול נוגד הקרישה אינו אופטימלי ועל אף שלטיפול האנטי-אריטמי ישנן תופעות לוואי חמורות, טיפול באבלציה נשקל רק לאחר כישלון התרופות.

במחקר השתתפו 70 מטופלים בגילאים 18-75 שנים, עם אפיזודות חודשיות של AF מלווה בתסמינים, במשך 3 חודשים או יותר. החולים הוקצו אקראית לקבלה של טיפול לבידוד וריד הריאה או לטיפול תרופתי, שכלל בד”כ פלקאיניד (TAMBOCOR), פרופפנון (PROFEX), סוטלול (SOTALOL) וורפרין (COUMADIN).

נמצא כי בחודשיים הראשונים, ל- 20 מטופלים מקבוצת הטיפול התרופתי היו חזרות של AF, שהביאו ל- 26 אישפוזים לצורך היפוך קצב והתאמה של התרופות. בקבוצת החולים שעברו אבלציה, ל- 9 חולים היו חזרות של AF שלא הביאו לאישפוזים.

במשך שארית השנה הראשונה, ל- 22 חולים בקבוצת הטיפול התרופתי היו חזרות של AF סימפטומטי, לעומת 4 בלבד בקבוצת האבלציה. תשעה עשר מהחולים בקבוצת הטיפול התרופתי הגיעו לאישפוז, לעומת 3 בלבד בקבוצת האבלציה.

החוקרים מדווחים, כי בקבוצת החולים שעברה אבלציה היו פחות אירועים של AF לא ממושך בבדיקת הולטר, וכי החולים דיווחו על איכות חיים גבוהה יותר מאשר החולים בקבוצת הטיפול התרופתי.

החוקרים הסיקו, כי בידוד וריד הריאה ע”י טיפול בגלי רדיו, יוכל להיות הקו הראשון של הטיפול, בחולים נבחרים עם AF סימטומטי. החוקרים מציעים כי ייעשו מחקרים גדולים יותר בנושא, על מנת שניתן יהיה לשנות את ההמלצות.

JAMA 2005;293:2634-2640.

לידיעה המלאה במדסקייפ

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה