יתרון לטיפול בטירופיבן יחד עם תומכן מפריש סירולימוס באוטם שריר הלב (JAMA)

לפי מחקר ה- STATEGY עולה, כי טירופיבן (Aggrastat) יחד עם תומכן מפריש סירולימוס, טוב יותר מאשר אבכסימב (Reopro) יחד עם תומכן מתכת, כטיפול באוטם בשריר הלב עם עליות ST.

במחקר השתתפו 175 מטופלים עם אוטם בשריר הלב ועליות במקטע ST (STEMI). החולים הוקצו באופן אקראי לקבלה של טיפול בטירופיבן יחד עם תומכן מפריש סירולימוס או באבכסימב יחד עם תומכן מתכת.

החוקרים הגדירו את נקודת הקצה הראשונית במחקר כמוות, אוטם לב לא קטלני, שבץ מוחי או חסימה חוזרת בינארית (חסימה של מעל 50%) אחרי 8 חודשים. נקודת קצה שניונית הוגדרה כחופש מאירועי לב או מאירועים מוחיים אחרי 30 יום ואחרי 8 חודשים.

נמצא כי נקודת הקצה הראשונית, הושגה ע”י 14 מ- 74 החולים בקבוצה שקיבלה טיפול בטירופיבן יחד עם תומכן מפריש סירולימוס, לעומת 37 מתוך 74 החולים בקבוצה שטופלה באבכסימב יחד עם תומכן מתכת. החוקרים חישבו ומצאו, כי יחס הסיכונים עומד על 0.33.

החוקרים מדווחים כי השכיחות המצטברת של מוות, אוטם חוזר, שבץ מוחי או TVR היתה נמוכה באופן מובהק בקבוצה שטופלה בטירופיבן ותומכן מפריש סירולימוס (18%), בהשוואה לקבוצה השנייה (32%). חסימה חוזרת בינארית קרתה ב- 6 מתוך 67 חולים בקבוצה שטופלה בטירופיבן יחד עם תומכן מפריש סירולימוס, לעומת 24 מתוך 66 חולים בקבוצה שטופלה באבכסימב יחד עם תומכן מתכת.

החוקרים הסיקו, כי הטיפול בטירופיבן יחד עם תומכן מפריש סירולימוס, משפר את התוצאות הקליניות ומגביל את ההוצאות הרפואיות, בחולים עם אוטם בשריר הלב שנזקקים להתערבות ראשונית.

JAMA. 2005;293:2109-2117

לידיעה המלאה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה