מטופלים ברמת חששות גבוהה מה-ICD המושתל בליבם בסיכון גבוה לפתח תסמיני חרדה ודכאון (AHJ)

חששות של מטופלים לגבי דפריברילטור המושתל בליבם (ICD ) עשויים להיות אינדיקטור חשוב לצורך התאמה פסיכוסוציאלית. איתור מטופלים עם חששות בנוגע ל-ICD באמצעות שאלון חששות ICD עשוי לסייע בזיהוי של מטופלים הנמצאים בסיכון לתחלואה פסיכולוגית לאחר השתלת ICD. למסקנות אלה הגיעו חוקרים אשר פרסמו את מאמרם בגיליון אפריל של  ה-AHJ.

קיים אמנם מידע המצביע על כך שמטופלים עם ICD הם בסיכון מוגבר להפרעות חרדה. ולחילופין, חרדה זוהתה גם כמאיצה של אי סדירות חדרית. החרדה עשויה להיות בחלקה תוצאה של חששות המטופל הנוגעות ל-ICD, אך הקשר בין חששות עקב השתלת ICD , תחלואה פסיכולוגית, ושוקים הניתנים ע”י הדפריברילטור לא נחקרו עד כה באופן סיסטמטי. במחקר זה בחנו החוקרים את החשיבות היחסית של שוקים לעומת דאגות סובייקטיביות הנוגעות ל-ICD כמגדירות את סימפטומי החרדה והדכאון של מושתלי ICD.

קבוצה עוקבת של 182 מטופלים שורדים עם שיעור תגובה של 82% אשר הושתלו בהם ICD בין אוקטובר 1998 לינואר 2003 השתתפה במחקר והתבקשה למלא שאלון חששות הנוגעות ל-ICD , ושאלון לקביעת דרגת רמת חרדה ודיכאון. משתנים קליניים נלקחו מאת התיקים הרפואיים של המטופלים.

30% מהמטופלים קיבלו שוק מה-ICD. למרות שהמטופלים אשר חוו קבלת השוק קיבלו ציון גבוה בשאלון החששות מ-ICD, רמת הדאגה הקשורה ל-ICD הייתה הגורם הבלתי תלוי המשמעותי ביותר בקביעת דרגת החרדה והדיכאון: סיכון יחסי של 6.35 לבעלי ציון גבוה לחששות ICD ביחס לציון נמוך, לרמות גבוהות של חרדה ו-2.29 לדיכאון לאחר התאמה לקבלת שוק וגורמים אחרים.

החוקרים מסיקים איפוא ששאלון הערכת חששות ל-ICD עשוי להיות כלי עזר חשוב לאיתור מטופלים הנמצאים בסיכון גבוה לפתח תסמיני חרדה ודיכאון.

AHJ, VOL 149

  • doi: 10.1016/j.ahj.2004.06.031
  • <!–
    version for print
    –><!–
    –>

    0 תגובות

    השאירו תגובה

    רוצה להצטרף לדיון?
    תרגישו חופשי לתרום!

    כתיבת תגובה

    מידע נוסף לעיונך

    כתבות בנושאים דומים

      הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

      במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
      להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה