מידע חדש משווה בין rosuvastatin (הוא Crestor) לבין סטטיננים אחרים

במהלך הקונגרס של ה-European Atherosclerosis Society מציגה חברת AstraZeneca מידע חדש המעיד ש-rosuvastatin (שם מסחרי: Crestor) נמצא יעיל יותר מ-atorvastatin (שם מסחרי: Lipitor) או מ-simvastatin (שם מסחרי: Zocor) בהפחתת רמות הכולסטרול בקרב חולים המצויים בסיכון גבוה.

הממצאים עולים ממחקר בו השתתפו 4000 חולים הסובלים מ-atherosclerosis, ממחלת לב כלילית, מסוכרת מסוג 2, או מרמות כולסטרול מוגבהות.

מידע העולה מאחד מהמחקרים הללו (Mercury II) מראה כי בחולי CHD המצויים בסיכון גבוה מאוד שעברו מטיפול ב-Zocor או Lipitor לטיפול ב-Crestor נמצאה סבירות גבוהה יותר להשגת יעדי המטרה ברמות הכולסטרול, בהשוואה לחולם שהמשיכו לקבל את הטיפול הסטנדרטי. באופן ספציפי, הושגו רמות המטרה של ה-LDL-C בקרב 43% מהחולים שעברו מטיפול ב-Lipitor במינון של 10 מ”ג לטיפול ב-Crestor במינון של 10 מ”ג , בהשוואה ל-22% בלבד בקרב החולים שהמשיכו ליטול Lipitor. בנוסף, הושגו מטרות אלה בקרב 40% מהחולים שעברו מקבלת Zocor במינון של 20 מ”ג לקבלת Crestor במינון של 10 מ”ג, בהשוואה ל-16% בלבד מהחולים שהמשיכו בקבלת טיפול ה-Zocor.

עצומה שפורסמה על-ידי קבוצת הצרכנות Public Citizen להורדת Crestor מהמדפים בשל סיכון להתרחשות rhabdomyolysis ונזק כלייתי, נדחתה לאחרונה על-יד ה-FDA בטענה שטיפול ה-Crestor איננו כרוך בסיכון מוגבר של רעילות לשרירים בהשוואה לסטטינים אחרים המצויים בשוק.

לתקציר הידיעה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה