סייפר יעיל ובטוח בטיפול במקרים של in stent restenosis (מתוך Circulation)

סטנט מצופה תרופה, סייפר, נמצא יעיל ביותר ובטוח בטיפול בהצרות חוזרת בתוך התומכן (In-stent restenosis ), כך עולה ממחקר המוצג כעת ב-Circulation .

הרקע למחקר הוא העובדה הידועה כי הצרות חוזרת בתוך סטנט ידועה לשמצה כקשה לטיפול ע”י התערבות צינתורית חוזרת בגלל הנטייה המיוחדת להתהוות חוזרת ועיקשת של המעטפת הפנימית. במחקר זה ניסו החוקרים לבחון אם שימוש בסטנט מצופה סירולימוס, הסייפר, עשוי להוות פתרון יעיל ובטוח לבעייה קשה זו.

המחקר תוכנן כמחקר פרוספקטיבי ורב מרכזי. נכללו בו 162 מטופלים עם הצרות תוך סטנט של עורק כלילי מקומי אשר היו עם אינדיקציה לביצוע התערבות חוזרת. המטופלים הוזמנו לבצע מעקב באנגיוגרפיה לאחר 6 חודשים.

נקודת הקצה המרכזית הייתה in-lesion late loss שתוצאתה הייתה של 0.08 מ”מ (49 + מ”מ) . הצרות בינארית חוזרת  במהלך 9 חודשי מעקב נמצאה בקרב 9.7% מהמשתתפים, אשר דרשה התערבות חוזרת אצל 7.4% בלבד. שיעור התמותה ב-9 החודשים היה 1.2%, ושיעור אוטמים לא קטלניים בשריר הלב היה 1.2%.

על בסיס תוצאות אלה מסיקים החוקרים כי שימוש בסטנט מצופה תרופה מסוג סייפר הינו יעיל ובטוח ביותר במטופלים הסובלים מהצרות חוזרת בתוך הסטנט. החוקרים סבורים שתוצאות המחקר מספקות רציונל לשימוש בסטנט מצופה תרופה בטיפול בהצרות חוזרת בתוך הסטנט.

Circulation. 2005;111:2107-2111

הערת המערכת: טרם פורסמו ההנחיות וההתוויות הסופיות של הסייפר בסל הבריאות, אך עכל בסיס מידע זה נראה שיש מקום גם לאינדיקציה זו של הצרות חוזרת בתוך הסטנט.

על הנסיון הישראלי בסייפר תוכלו להאזין ולצפות בהרצאותיהם של פרופ’ בנאי וד”ר אסאלי מתוך כנס האיגוד הקרדיולוגי האחרון, המוצגות כעת באתר.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה