לנשים עדיין תוצאות גרועות יותר לעומת גברים לאחר אנגיופלסטיה לאוטם (Circulation)

מחקר חדש מצביע כי מין נשי הוא סמן בלתי תלוי לתוצאות שליליות לאחר התערבות קורונרית מלעורית (PCI) לאוטם שריר לב חריף. עם זאת, ניתן לשפר תוצאות ע”י סטנטים או ע”י שימוש ב-abciximab (או reopro).

דיווחים קודמים הצביעו על כי נשים לעיתים קרובות מחלימות פחות טוב מגברים לאחר אנגיופלסטיה ראשונית. עם זאת, השפעת אסטרטגיות PCI כיום על שונות המין הנשי היא בלתי ברורה.

במחקר CADILLAC להפחתת סיבוכים לאחר אנגיופלסטיה, ד”ר לנסקי מניו יורק ושותפיה העריכו את התוצאות של 2082 חולים עם MI חריף שעברו באקראי אנגיופלסטיה או סטנט, כל אחד עם או בלי abciximab. כ-27% מהנבדקים היו נשים.

ממצאי החוקרים מופיעים בגיליון אפריל של Circulation: Journal of the American Heart Association.

בתחילת המחקר, לנשים היה שטח פני גוף נמוך יותר מלגברים והן היו בסבירות גבוהה יותר לסוכרת, יתר לחץ דם, והיפרליפידמיה, ולחוות דחיית טיפול. עם זאת, לנשים היה דירוג TIMI מספר 3 טוב יותר בתחילת המחקר ולאחר הטיפול לעומת גברים.

לאחר שנה מעקב, לנשים היתה סבירות גבוהה משמעותית לתמותה לעומת גברים, הן נזקקו לרהוסקולריזציה, וחוו אירוע לב מג’ורי (MACE). המין הנשי הוא דטרמיננטה בלתי תלויה של MACE וסיבוכי דימום, אך לא סמן לתמותה. לעומת זאת, שטח פני הגוף וגורמי סיכון קומורבידים הם דטרמיננטות לתמותה.

בהשוואה לאנגיופלסטיה בלבד, סטנט הפחית MACE לאחר שנה מ-28.1% ל-19.1% והוריד אחוזי רהוסקולריזציה מ-20.4% ל-10.8% (לשניהם p < 0.05 ).

הןספת abciximab לסטנט מפחיתה רהוסקולריזציה ל-30 יום ללא העלאת הסיכון לדימום או שבץ.

בנוסף לשיקול סטנט ו-abciximab לנשים אחרי MI, המאמץ להפחית את הזמן לרהפרפוזיה מציע פוטנציאל לשיפור הפרוגנוזה.

Circulation 2005;111

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה