יתר לחץ-דם במהלך ההריון מעלה את הסיכון למוות עתידי בשל גורם לבבי (BJOG)

על-פי דיווח שפורסם לאחרונה, נשים המפתחות יתר לחץ-דם במהלך ההריון מצויות בסיכון מוגבר לתמותה בשל מחלת לב איסכמית שנים לאחר מכן.

הממצאים מבוססים על מחקר שנערך בקרב 325 נשים שפיתחו יתר לחץ-דם במהלך ההריון בין השנים 1931-1947 ובקרב 629 נבדקות ביקורת שהותאמו אליהן בגילן. מעקב נערך אחר הנבדקות בנוגע להתרחשות ארועים קרדיווסקולריים ולהופעת סרטן עד לסוף שנת 1996.

החוקרים מציינים כי שיעור התמותה בשל מחלת לב איסכמית בקרב קבוצת הנשים שסבלה מיתר לחץ הדם עמד על ערך של 24.3%, גבוה בהרבה מהשיעור שנמצא בקרב נבדקות הביקורת (14.6%). שיעור התמותה הקשורה בארוע של כלי דם מוחי היה גם הוא גבוה בהרבה בקבוצה שסבלה מיתר לחץ הדם, 9.5% לעומת 6.5%.

בניגוד לכך, מציינים החוקרים, לא נמצא הבדל בשיעור התמותה בשל סרטן בין שתי הקבוצות.

החוקרים מעריכים כי כתוצאה מהעליה בשיעור התמותה הקרדיווסקולרית, קוצרה תוחלת חייהן של הנשים בקבוצת יתר לחץ הדם בכ-3-9 שנים, בהשוואה לנבדקות קבוצת הביקורת. אולם, השפעה זו נמצאה תלויה בגיל האשה בעת ההריון שבו הופיעה העליה בלחץ-הדם, כשההשפעה פוחתת ככל שגילה היה מוקדם יותר.

החוקרים מציינים כי אנליזה נוספת מראה שהסיכון לתמותה בשל מחלת לב איסכמית עולה עם חומרת יתר לחץ הדם שהופיע במהלך ההריון.

הם מסכמים כי יתר לחץ-דם במהלך ההריון עלול לא רק לשקף נטיה גנוטיפית ופנוטיפית ליתר לחץ-דם העומדת בבסיסו, אלא שכרוכה בו השפעה שלילית וארוכת טווח משלו על האנדותל והמערכת הקרדיווסקולרית.

לידיעה במדסקייפ

BJOG 2005;112:286-292.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה