Rimonabant מאפשר הפחתה ושמירה על המשקל למשך שנתיים

ממחקר חדש עולה שחולים הסובלים מעודף משקל או מהשמנת יתר מצליחים לשמור על המשקל שהפחיתו ועל היקף המותניים שהשיגו לאחר טיפול בן שנתיים ב- rimonabant, מעכב endocannabinoid הנמצא בפיתוח. 

תוצאות אלו לקוחות מהמחקר ה-Rimonabant in Obesity/Overweight(RIO) האירופאי שהוא אחד מתוך 3 מחקרים בשלב 3 שבדקו את ה- rimonabant. התוצאות הללו מאשרות את התוצאות המעודדות שהושגו במחקר הקודם שבדק את התרופה ובו השתתפו 60 מרכזים ו-1,507 מטופלים הסובלים מעודף משקל בארה”ב ובאירופה.

המשתפים במחקר חולקו באופן רנדומלי ל-3 קבוצות. האחת קיבלה מינון נמוך של rimonabant (5 מ”ג), השניה מינון גבוה (20 מ”ג) והשלישית פלצבו. כל החולים התבקשו להפחית את הצריכה הקלורית היומית שלהם ב-600 קלוריות אך לא קיבלו הנחיות ספציפיות לביצוע דיאטה או פעילות גופנית.

לאחר שנתיים הצליחו המשתתפים שקיבלו 20 מ”ג rimonabant לשמור על הפחתה של 7.2 ק”ג במשקלם לעומת הפחתה של 2.5 ק”ג בקרב החולים שקיבלו פלצבו (מובהק סטטיסטית). גם החולים שקיבלו 5 מ”ג rimonabant הצליחו להפחית במשקל יותר מאשר קבוצת הפלצבו (4.6 ק”ג, מובהק). בנוסף, מצאו החוקרים שאצל אלו שקיבלו 20 מ”ג rimonabant חלה ירידה של 7.5 ס”מ בהיקף המותניים. “הנתון המבטיח ביותר הוא שלאחר שנה 39% מהמטופלים שקיבלו את המינון הגבוה של rimonabant הפחיתו 10% ממשקלם ו-32% הצליחו לשמור על המשקל הזה גם לאחר שנתיים” ציינו החוקרים והוסיפו שהפחתה של 10% במשקל משמעותה, בין היתר, הפחתה של 50% בסיכון לסוכרת.

המחקר מומן ע”י חברת Sanofi-Aventis, יצרניתה של rimonabant, ותוצאותיו אמורות לסלול את הדרך לאישור התרופה ע”י ה-FDA האמריקאי ביולי השנה.

מקור הידיעה: ACC 2005 Annual Scientific Session: Late-breaking clinical trials. Presented March 8, 2005.

לידיעה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה