חרדה פובית עשוייה להעלות את הסיכון למוות לבבי פתאומי בנשים (Circulation)

מחקר חדש מראה כי נשים עם רמות גבוהות של חרדה פובית עשויות להיות בסיכון גבוה למחלת לב כלילית קטלנית (CHD), במיוחד ממוות לבבי פתאומי (SCD). עם זאת, הקשר חזק פחות כשגורמי הסיכון כמו סוכרת, היפרכולסטרולמיה ויתר לחץ דם נלקחים בחשבון.

דיווחים קודמים קשרו בין חרדה פובית עם תוצאות לבביות שליליות בגברים,אך עד עכשיו לא נחקר קשר זה בנשים, על פי הדיווח בגיליון פברואר של Circulation: Journal of the American Heart Association.

הממצאים החדשים מבוססים על אנליזת נתונים של 72,359 נשים אשר השתתפו במחקר בריאות האחיות. כל הנבדקות היו ללא CHD ב-1988 ועברו מעקב למשך 12 שנים לממצאים לבביים.

במשך המעקב, התרחשו 97  מקרי SCD, כ-267 מיתות CHD ו-930 אוטם שריר לב לא קטלני, אומרת ד”ר קריסטין אלברט מבית נחולים לנשים בבוסטון, ושותפיה.

כשציון במבדק חרדה פובית עלה, גם הסיכון ל-SCD ו-CHD קטלני, אך לא לאוטם שריר לב לא קטלני עלה (p < 0.03). בנוסף, נשים עם הציון הגבוה ביותר היו בסבירות גבוהה יותר של 59% ו-31% ל-SCD ו-CHD קטלני, בהתאמה, לעומת אלו עם הציון הנמוך ביותר.

באנליזה מולטיוריאנטית, מותאמת לסוכרת, יתר לחץ דם וכולסטרול גבוה, המגמה בין חרדה פובית גבוהה ו-SCD נשארה (p = 0.06). הקשר לCHD קטלני, לעומת את, לא היה משמעותי סטטיסטית (p = 0.12).

אחת הסיבות למחקר זה היא שהפרעות חרדה, ובמיוחד הפרעות פוביות, נוטות להיות נפוצות יותר אצל נשים. אם הקשר שנצפה הינו מקרי, הכרה וטיפול טובים יותר בהפרעות אלו בנשים עשויים להפחית את הסיכון למוות ממחלות לב, במיוחד SCD.

Circulation 2005;111

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה