Stenting קורונרי עשוי לזרז את החלמת ה-culprit lesions (ה-Am Heart J)

חוקרים מדווחים כי בהשוואה לאנגיופלסטיקה קונבנציונאלית, נראה ש-stenting קורונרי מאיץ את החלמת ה-culprit lesions, על-פי העלמות מהירה יותר של הפלאקים הצהובים. עם זאת, מחקרים נוספים דרושים בכדי לקבוע האם stenting אכן מייצב את מצב הפלאקים.

הפלאקים הפגועים המשתתפים ביצירת MI מופיעים בצבע צהוב באנגיוסקופיה. כאשר הפלאקים מחלימים והופכים פחות טרומבוגנים נעלם הצבע הצהוב והם מלבינים. אולם, השפעת האנגיופלסטיקה לעומת השפעת ה-stenting על תהליך ההחלמה איננה ברורה.

בכדי לבדוק את הנושא, בדקו החוקרים את צבעי ה-culprit lesion כעבור 6 חודשים בקרב 21 חולי MIשטופלו באמצעות אנגיופלסטיקה ובקרב 22 חולים שטופלו באמצעות stenting. כל הנבדקים קיבלו ticlopidine דרך הפה במהלך 3-6 חודשים לאחר הפרוצדורה.

ב-50% מהחולים בקבוצת ה-stenting הופיעו פגעים לבנים בבדיקת המעקב בהשוואה ל-14% בלבד בקבוצת החולים שטופלו באמצעות אנגיופלסטיקה (p = 0.01). בניגוד לכך, שיעור התרומבוס בקבוצת ה-stenting עמד על ערך של 27% לעומת ערך של 5% בלבד בקבוצת האנגיופלסטיקה (p = 0.04).

החוקרים מציינים כי אנליזת רגרסיה לוגיסטית לא הצליחה לחשוף מאפיינים של החולים המסייעים בחיזוי צבע ה- culprit lesion או יצירת התרומבוס. הם מאמינים כי התוצאות מעידות ש-stenting עשוי להגביר את שיעור ההחלמה של culprit lesions.  

Am Heart J 2004;148:842-846.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה