גישת ה-transradial עדיפה בביצוע אנגיופלסטיקה כלילית באנשים בשנות ה-80 לחייהם (Am J Cardiol)

מחקר חדש מעיד כי בהגעה לכלי הדם בביצוע אנגיוגרפיה כלילית ואנגיופלסטיקה כלילית באנשים בשנות ה-80 לחייהם יעילה גישת ה-transradial במידה שווה לגישת ה-transfemoral, אך גוררת פחות סיבוכים.

מחקרים קודמים מצאו קשר בין גישת ה-transradial לבין הפחתה בסיכון להופעת סיבוכים בכלי הדם, אך לא היה ברור האם יתרון זה קיים גם באנשים בגילאי ה-80 לחייהם, אוכלוסיה שבה מצויים לעיתים קרובות אי-תקינויות בכלי הדם, ההופכות את הגישה הזו למסובכת יותר מבחינה טכנית.

במחקר הנוכחי הישוו החוקרים את שכיחות הסיבוכים בכלי הדם בין 192 אנשים בגילאי ה-80 לחייהם שטופלו בגישת ה-transradial לבין 185 חולים נוספים בגילאים אלה שטופלו בגישת ה-transfemoral.

שיעור הסיבוכים בכלי הדם שדחו את מועד השחרור מבית החולים עמד על ערך של 1.6% בקבוצת החולים שטופלו בגישת ה-transradial, שיעור נמוך משמעותית מהשיעור שנמצא בקבוצת ה-transfemoral שעמד על ערך של 6.5% (ערך p = 0.03). יתר על כן, גישת ה-transradial לא הפחיתה את יעילות האנגיופלסטיקה ונקשרה רק לעליה קטנה במשך הזמן שנדרש לביצוע הפרוצדורה.

כל מקרי הסיבוכים בכלי הדם, פרט לאחד, התרחשו בקבוצת ה-transfemoral.

החוקרים מסיקים כי הממצאים מעידים שגישת ה-transradial עדיפה מעל כל צל של ספק מבחינת שכיחות הסיבוכים בכלי הדם הקשורים בטיפול.

Am J Cardiol 2004;94:1177-1180

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה