השמנת יתר קשורה לשינויים תת-קליניים במבנה ובתיפקוד הלב (Circulation)

מחקר שפורסם לאחרונה מעיד כי אפילו בהעדר מחלת לב ידועה, נראה שלהשמנת יתר השפעה שלילית על מבנה חדר הלב השמאלי (LV) ועל תיפקודו.

החורק הראשי, ד”ר Marwick, מסביר כי המחקר מעיד על קשר ישיר בין רמת השמנת היתר לבין רמת הליקוי בתיפקוד הלבבי וכי ההשפעה שנמצאה איננה תלויה בגורמי סיכון אחרים כמו יתר לחץ דם. הוא סבור שהדבר מעיד על השפעה מטבולית ישירה של השמנת יתר על שריר הלב.

הממצאים מבוססים על מחקר שנערך בקרב 109 נבדקים הסובלים מעודף משקל או מהשמנת יתר ובקרב 33 נבדקי ביקורת בעלי משקל תקין, שעברו מגוון בדיקות לגילוי בעיות במבנה ובתיפקוד הלב.

החוקרים מצאו התאמה ישירה בין ערך ה-BMI לבין מסת ה-LV ועובי קיר החדר (p < 0.001). יתר על כן, בנבדקים הסובלים מהשמנת יתר חמורה (ערך BMI מעל 35) נמצאו תיפקוד סיסטולי ותפקוד דיאסטולי ירודים, בהשוואה לנבדקי הביקורת. עודף משקל או השמנת יתר מתונה נמצאו גם כן קשורים להפרעה בתיפקוד הלב, אך רמת הליקוי היתה פחות בולטת.

החוקרים מציינים כי רמות האינסולין בצום נמצאו קשורות לתיפקוד הדיאסטולי (p = 0.01).

הם מוסיפים כי באנליזה מרובת משתנים, נמצא ערך ה-BMI קשור באופן בלתי-תלוי במאמץ ה-LV ובמהירות הדיאסטולית המוקדמת והסיסטולית בסריקת דופלר.

ד”ר Marwick מסכם כי זיהוי שינויים לבביים תת-קליניים באנשים הסובלים מעודף משקל או מהשמנת יתר עשוי להוביל למתן טיפולים מוקדמים יותר ויעילים יותר.

Circulation 2004;110.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה