טיפול באספירין לא היה יעיל בכמעט מחצית מהחולים שסבלו משבץ

חוקרים מצאו שכמעט מחצית מהחולים שסבלו משבץ (CVA) או מ-TIA בזמן שקיבלו טיפול באספירין היו למעשה עמידים לאספירין, כלומר התכשיר לא גרם לאפקט נוגד הטסיות (“דילול דם”) שאמור היה להקטין את הסיכון שלהם לסבול מאירועים צרברווסקולרים.

התנגודת לאספירין היתה שכיחה במיוחד בקרב אלו שנטלו מינונים נמוכים של אספירין (81 מ”ג) ובאלו שנטלו תכשיר מצופה.

במחקר השתתפו 59 חולים שהגיעו לביה”ח עקב CVA או TIA. תנאי הקבלה למחקר כללו נטילה של אספירין לפחות ב-3 ימים שקדמו לאשפוז. אפקט נוגד הטסיות נמדד באמצעות מכשיר שנקרא-  PFA 100 אשר מודד את תגובת הטסיות לאספירין.

ב-73% מהחולים שנטלו מינון נמוך של אספירין לא היה אפקט לאספירין, לעומת חוסר אפקט ב-32% מהחולים שנטלו מינון רגיל של אספירין.

לגבי סוג התכשיר התקבל מידע רק מ-29 חולים מתוכם 18 נטלו תכשיר מצופה. ב-73% מהם לא היה אפקט נוגד טסיות לעומת 39% בקרב החולים שנטלו אספירין לא מצופה. 

“מהמחקר עולה שאספירין במינון רגיל של חולים מבוגרים מביא לאפקט נוגד טסיות גבוה בשיעור גבוה יותר של חולים מאשר אספירין במינון נמוך או מתכשיר אספירין מצופה” ציינו החוקרים. “המסר לחולים הוא שאין להסתפק בנטילת אספירין בלבד במטרה להפחית את הסיכון לשבץ. יש לשלוט ביתר לחץ דם ובסוכרת, להפסיק לעשן, לשמור על תזונה נכונה ולעסוק בפעילות ספורטיבית” הם סיכמו.

לידיעה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה