קרדיולוגיה התערבותית

רוסובסטטין (קרסטור) יעיל יותר מאטורבסטטין (ליפיטור) בהפחתת LDL-C ושיפור מאזן ליפידים בחולים בסיכון גבוה (AHJ )

לפי מחקר שהשווה אפקטיביות של הורדת LDL-C והיפרליפדמיה של רוסובסטטין (קרסטור) לאטורבסטטין (ליפיטור) המתפרסם בגיליון יולי של Ameriacn Heart , במבוגרים עם היפרכולסטרולמיה בסיכון גבוה למחלות לב קורנוריות, הרוסובסטטין נמצא כבעל עדיפות משמועתית על האטורבסטטין .

במחקר שהחל לאחר 6 שבועות של דיאטה מודרכת, מטופלים ברמות LDL-C של מעל 160 ומתחת ל-250 מ”ג/ד”ל, וטריגלצרידים מתחת ל-400 מ”ג/ד”ל, חולקו אקראית ל-3 קבוצות למשך 24 שבועות.

קבוצה אחת קיבלה טיפול ברוסובסטטין ב-5 מ”ג וטיטרציה בשבוע ה-12 וה-18 ל-20 ו-80 מ”ג, קבוצה שניה החלה טיפול ברובוסטטין ב-10 מ”ג והמשיכה ל-40 ו-80 מ”ג, והקבוצה השלישית החלה טיפול באטורבסטטין 10 מ”ג והמשיכה ל-40 ו-80 מ”ג.

בשבוע ה-24 רמות ה-LDL-C פחות משמעותית יותר בקבוצת ה-80 מ”ג רוסובסטטין (הקבוצה המעורבת של 1 ו-2) בהשוואה לקבוצה השלישית שסיימה עם אטורבסטטין 80 מ”ג: שיעור הירידה ברוסובסטטין היה 60% לעומת 52% בקבוצת האטורבסטטין.

במהלך ה-12 שבועות ראשונים של הטיפול, רוסובסטטין 5 ו-10 מ”ג הפחיתו באופן מובהק את רמות ה-LDL-C יותר מאשר האטורבסטטין 10 מ”ג: 40% בהשוואה ל-35%.

ב-18 שבועות, הירידה ב-LDL-C בשתי הקבוצות הראשונות של הרוסובסטטין הייתה משמעותית גדולה יותר מזו של האטורבסטטין: 52% ו-59% בקבוצות הרוסובסטטין לעומת 47% בקבוצת האטורבסטטין.

כתוצאה מכך, יותר חולים מקבוצת הרוסובסטטין השיגו את יעדי ה-LDL-C שלהם (מתחת ל-100 LDL-C מ”ג/ד”ל).

גם התוצאות של הפרמטרים השונים של  סה”כ כולסטרול , HDL-C , non-HDL-C  וכן apolipoproteins B , A-I, וכל מדדי הליפידים היו עדיפים בקבוצת הרוסובסטטין בשבוע ה-24  למחקר. האפקט על רמות הטריגלצרידים היה דומה בשתי התרופות.

החוקרים מסכמים : רוסובסטטין יעיל  יותר מאטורבסטטין בתיקון הליפידים במטופלים עם היפרכולסטרולמיה וסיכון גבוה למחלות לב קורנוריות.

 AHJ, VOL 148, NO 1, July 2004
Efficacy and safety of rosuvastatin and atorvastatin in patients with hypercholesterolemia and a high risk of coronary heart disease: A randomized, controlled trial
<!–
version for print
–><!–
–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה