הסרת קריש לפני ביצוע PCI לא מפחיתה את שיעור התמותה

מחקר חדש מוצא כי הסרה של קריש דם (thrombectomy) באמצעות מכשיר ואקום לפני ביצוע percutaneous coronary interventions, PCI, עשויה להקטין את שיעור ה-myonecrosis, אך איננה יוצרת שיפור בשיעור ההשרדות של החולים.

הממצאים מתבססים על ניסוי שנערך ב-797 נבדקים הסובלים מ-diseased saphenous vein grafts או מהימצאות קרישים בעורקים הקורונריים. החולים חולקו באקראי לשתי קבוצות שעברו החדרה של stent עם או בלי thrombectomy. 

ה-thrombectomy בוצע באמצעות X-SIZER, מתקן בעל שתי תעלות, המכיל צנתר בעל ראש מתכתי ששובר את הקריש, ושואב ואקום שמפנה את חתיכות הקריש מתוך חלל כלי הדם.

בשנה שעברה, הציג החוקר הראשי במחקר זה ממצאים שהראו כי מתקן זה יכול להסיר בבטיחות קריש מכלי דם.

כעת, מתארת קבוצתו של החוקר את התוצאות של יעילות זו.

אחוז החולים שלקו בהתקף לב בסמוך לביצוע הפרוצדורה נמצא כמעט זהה בין שתי קבוצות הנבדקים, כ-16%. אולם, נראה כי ה-thrombectomy באמצעות X-SIZER מגבילה את שיעור ה-myonecrosis שמתרחש.

יתרה מכך, השימוש ב-X-SIZER לא גרר הפחתה בשיעור הארועים הקרדיו-ווסקולריים הגדולים שהתרחשו תוך 30 ימים או תוך שנה מביצוע הפרוצדורה. למעשה, במהלך השנה, ב-31.3% מהחולים בקבוצה שטופלה באמצעות X-SIZER הופיע מוות לבבי, התקף לב או צורך ביצירה חוזרת של כלי הדם בהשוואה ל-28.2% בקבוצת הביקורת, שיעור מעט נמוך יותר.

החוקרים מסכמים כי יש להדגים בניסויים פרוספקטיביים נוספים את יכולת המתקן X-SIZER להפחית את הגודל וכתוצאה מכך לשפר את התוצאות הקליניות המאוחרות לפני שיומלץ על השימוש בו מבחינה קלינית.

J Am Coll Cardiol 2003;42:2007-2013.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה