ה-AHA: השתלת תאי מח עצם בעורקים הפגועים מביאה לשיפור בתפקוד הלבבי בחולים שעברו אוטם של שריר הלב

ה-AHA מדווח על תוצאות מחקר שבו השתלת תאי מח עצם אוטולוגים לעורקים שנחסמו הביאה לשיפור בתפקוד החדר לאחר אוטם שריר הלב (MI) בהשוואה לטיפול באמצעות צנתור.

החוקרים מגרמניה דווחו שבחולים שבנוסף לצנתור עברו גם השתלת תאי מח עצם היה שיפור של ה-Ejection Fraction (EF) של חדר שמאל ב- 6.7% לאחר 5-6 חודשים מהאוטם. לעומת זאת אצל חולים שעברו רק צנתור השיפור ב-EF היה 0.7% בלבד.

במחקר השתתפו 60 חולים שעברו MI עם הרמת מקטע ST וטופלו בהצלחה באמצעות החדרת סטנט. למחקר נכנסו אלו שבאנגיוגרפיה מיד לאחר ההרחבה באמצעות סטנט נמצאה היפוקינזיה או אקינזיה בלפחות 2/3 מאחד מדפנות חדר שמאל.  מתוכם 30 טופלו באמצעות השתלת תאי מח עצם.

החוקרים סיפרו שתאי מח העצם נקצרו מהאגן בהרדמה מקומית 4 ימים אחרי האוטם והושתלו באותו היום. התאים הושתלו לעורקים הפגועים דיסטלית לאיזור הפגיעה באמצעות צנתר עם בלון.

תפקוד חדר שמאל הוערך באמצעות MRI לאחר הצנתור אך לפני ההשתלה. הערכה חוזרת באמצעות MRI נעשתה 5-6 חודשים לאחר האירוע.

במשך תקופה זו החולים היו במעקב באמצעות הולטר ו-ECG ועפ”י החוקרים לא היתה עלייה בשיעור האריתמיות בקבוצה שקיבלה את ההשתלה.

דר’ רוברט בונו ראש המחלקה הקרדיולוגית באוניברסיטת נורת’ווסטרן, שיקגו ונשיא ה-AHA אומר שהטכנולוגיה של השתלת תאי מח עצם עדיין בחיתוליה אך התוצאות של המחקר מעודדות ושהשיטה עשויה להיות זולה וקלה יחסית לביצוע.

הערכת החוקרים היתה שהוספת ההשתלה לצנתור תייקר את הפרוצדורה בכ- 1,500 יורו.

לידיעה בדוקגייד

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה