דילול דם קיצוני במהלך CABG נקשר לנזק בכליות

  ההמוטקריט הנמוך ביותר (nadir hematocrit) שנגרם בגלל דילול דם במהלך ניתוח  (coronary artery bypass graft (CABG  נראה כקשור לסימני קריאטנין של פגיעת כליות, כך על פי מחקר חדש, שמצא גם כי המצב צפוי להחמיר אצל מטופלים עם משקל עודף.

  החוקרים מציינים כי דילול דם במהלך CABG עודד כדרך להגן על הכליות על ידי הורדת צמיגות הדם והגברת זרימת הדם האזורית במהלך פרקים של היפופרפיוזיה והיפותרמיה. אך בגלל שהקשר בין דילול דם קיצוני ופגיעת כליות לאחר CABG לא נבדק, החוקרים בדקו מידע מ-1,404 מטופלים שעברו ניתוח CABG ראשוני לא דחוף בין השנים 95′- 98′.  

  החוקרים בדקו אינטרקציה דו כיוונית משמעותית בין משקל גוף להמטוקריט נמוך ביותר. לאחר  התאמת אינטרקצית המטוקריט- משקל גוף, הקשר בין ההמטוקריט הנמוך ביותר במהלך המעקפים והשינוי החלקי הגבוה ביותר בקריאטנין היה משמעותי . החוקרים הבחינו בתוצאות דומות בניתוח רב משתנים בהתייחס להמטוקריט פרה-ניתוחי, עירוי דם וגורמים אינוטרופיים. 

  קשר בר השוואה של אנמיה עם קריאטנין פרה ניתוחי הגבוה ביותר ושל ניקיון קריאטנין פוסט ניתוחי חיזק את ממצאיהם . בניגוד לכך, לחץ מעקפים פרפיוזי נמוך לא נקשר עם חוסר תפקוד של הכליות.   צמצום הנפחים העיקריים במעקפים אמור להוריד אנמיה ללא עירוי ויכול להוריד את הסיכון לכליות, כותבים החוקרים.   הם ממליצים כי על דילול דם להיות מנוטר בצורה צמודה וכי יש להמנע מנפילות גדולות בהמטוקריט, במיוחד במטופלים הנמצאים בעודף משקל.

לידיעה במדסקייפ

Ann Thorac Surg 2003;76

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה