Reveal®Plus Insertable Loop Recorder-ILR -טכנולוגיה חדשה לאבחון התעלפויות שסיבתן לא נודעת

Reveal® plus- Insertable Loop Recorder- ILR הוא מכשיר בעל טכנולוגיה חדשנית באבחון התעלפויות חוזרות ונשנות, וסימפטומים אחרים המופיעים ללא סיבה נראית לעין. המכשיר מפיח תקווה חדשה בקרב חולים שסיבת התעלפויות מהן הם סובלים לא אותרה, או שאובחנו בטעות כסובלים ממחלת האפילפסיה.

במקרים רבים הסימפטומים המלווים את העלפון דומים מאוד לאלו המתרחשים בעת התקף אפילפטי, וכתוצאה מכך החולה מאובחן בטעות כסובל ממחלת האפילפסיה. רופאים מעריכים כי מטופלים רבים אובחנו בטעות כאפילפטיים, והמשמעות היא כי בעייתם האמיתית אינה מטופלת והם ממשיכים לסבול מן ההתעלפויות הגורמות לפציעות, תאונות דרכים ואף לריאקציה שלילית לתרופות אנטי אפילפטיות (תרופות לחולי אפילפסיה).  התעלפויות חוזרות ונשנות פוגעות בשגרת חייהם של החולים, העלולים לאבד את מקום עבודתם ואת רשיון הנהיגה שלהם. שתל אלקטרוני חדש שפותח על ידי מדטרוניק חושף את הסיבה האמיתית להתעלפויות הבלתי מוסברות.

Reveal® plus-ILR הוא מכשיר המוחדר מתחת לעור, באזור בית החזה, ורושם א.ק.ג תת-עורי באופן רציף. המכשיר מנטר את קצב הלב 24 שעות ביממה, ובאמצעותו נרשם כל מידע חיוני ממש ברגע שבו מתרחשת התעלפות. ביכולתו של המכשיר להקליט אירועים בעלי סימפטומים הגורמים לסחרחורת קשה או להתעלפות, שעד עתה לא ניתן היה לקבוע את הסיבה שגרמה להן.  לאחר שהמכשיר מוחדר לגוף, מתכנתים אותו לרשום ולשמור הפרעות קצב לב בשתי צורות, האחת אוטומטית על פי תכנות מוקדם של ה- Reveal® plus -ILR , והשניה על ידי לחיצה על מנגנון הפעלה ידני חיצוני (Activator), שגודלו כמכשיר איתורית קטן וניתן להצמידו לבגדים או לחגורה. לאחר ההתעלפות המטופל או אחד מבני המשפחה או החברים נדרשים ללחוץ על כפתור מנגנון ההפעלה המאפשר שמירה על הנתונים שהוקלטו. הרופא מנתח את המידע שנשמר, וקובע האם ההתעלפות נגרמה על ידי קצב לב א-נורמלי.

Reveal® plus -ILR הוא מוניטור מושתל שגודלו קטן מחפיסת גומי לעיסה ומוחדר מתחת לעור, באזור בית החזה העליון, בהליך מהיר בבית החולים, שאורך בדרך כלל בין 15 ל-20 דקות, וללא צורך באשפוז. את השתלת ה- Reveal ניתן לבצע בהרדמה מקומית. הרופא מבצע חתך תת-עורי שאורכו כ 2 סנטימטרים, ויוצר מעין כיס, בגודל ובצורת המכשיר. המכשיר יכול לרשום שיעור וקצב של הלב ברציפות, במשך 14 חודשים. לאחר שאובחן גורם ההתעלפות או לאחר שניתן לאשר או לשלול גורמים הקשורים לשיעור קצב לב מוציאים את המכשיר מגופו של המטופל, בהליך פשוט וקצר.

למכשיר מספר יתרונות:

1) Reveal® plus -Insertable Loop Recorder(ILR) רושם א. ק. ג. בזמן אמת של התרחשות ההתעלפות. הדבר מאפשר לרופא לאשר או לשלול ביתר החלטיות קצב לב א-נורמלי, לעומת בדיקות אחרות.

2) האבחון בעזרת ה-ILR- Reveal® plus -Insertable Loop Recorder מביא לירידה משמעותית במספר הביקורים אצל רופאים ובחדרי המיון בבתי החולים, וכן לצמצם את מספר הבדיקות שעורכים בדרך כלל, כאשר מנסים לאבחן את הגורם להתעלפות.

3) הקביעה באמצעות ה- Reveal® plus כי הגורם להתעלפות אינו קשור לשיעור-קצב לב, מאפשרת לרופאים להתמקד באופן מסיבי יותר בגורמים אפשריים אחרים.

4) מחיר המכשיר הוא 1,500 דולר בלבד. למרות היעילות הרפואית והכלכלית של המכשיר לעומת כל חלופה אחרת, לא ברור מדוע עד היום לא אושרה הכללתו בסל הבריאות, דבר הגורם להוצאות מיותרות וסבל לחולים.

לדברי ד”ר שמעון רוזנהק, מנהל היחידה לאלקטרופיזיולוגיה בבית החולים ‘הדסה עין כרם’, מכשיר הריויל מביא מהפכה של ממש מאחר וזו פעם ראשונה שמכשיר מאפשר רישום בזמן אמת של הפרעות היכולה לגרום להתכווצויות דומות מאוד להתקף אפילפטי או לדפיקות לב מהירות, שגם בדיקות פולשניות שהיו נהוגות עד עתה, לא תמיד היו מסוגלות לאתר את הסיבה להן. גדולתו של המכשיר נובעת ממספר סיבות: ראשית, המכשיר מאפשר רישום של הפרעת קצב הלב בזמן אמת ואינו מסתמך על השערות שבוצעו לאחר ההתעלפות. בדיקות אחרות הנעשות כיום, מתבצעות לאחר ההתעלפות ומסוגלות לתוצאה בסבירות של 50% בלבד ולא של 100%. סיבה שניה היא ההליך המהיר של הניתוח והפשטות שבהשתלה. מדובר בהליך מהיר בבית החולים, שאורך בדרך כלל בין 15 ל-20 דקות, וללא צורך באשפוז. והדבר החשוב ביותר הוא כי למכשיר אין תופעות לוואי משמעותיות, והחולים שהושתל בהם המכשיר התרגלו באופן מהיר אליו, מאחר והוא מכשיר פולשני במידה המינימלית ביותר. מסיבה זו המכשיר מתאים גם לאוכלוסיות שנמצאות בדרך כלל בסיכון גבוה יותר כמו ילדים קטנים.

(*** מקור הידיעה- חברת מדטרוניק).

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה