החשש מהפרעה בקוצבים עקב גלאי מתכות – לא מבוסס,על פי מחקר חדש

החשש כי הפרעה אלקטרו מגנטית מגלאי מתכות בשדות תעופה יכולה להוביל  להשפעה חמורה ומזיקה על תפקודי הקוצב והחישה של קוצבי לב (PMs) ושל implantable cardioverter defibrillators- או ICDs, יכול להיות לא מבוסס כלל. 

חוקרים ערכו ניסוי בגוף חי (in vivo ) בחולים עם PM ו- ICD על מנת לקבוע את השפעתו של הזרם המגנטי הראשוני המופעל על ידי גלאי מתכות רגיל בשדות תעופה על תפקודם של כל אחד מן המכשירים. התוצאות התפרסמו ב- Journal of the American College of Cardiology .

 החולים,348 במספר, נבדקו במהלך בדיקות המעקב הרגילות,שכללו חקירה של המכשיר, אבחון של הפרעת קצב, חישה אטריאלית וונטיקולרית,ומבחן סף של הקוצב. נבדקו מספר סוגים של מכשירים.

החולים נבדקו באמצעות שער של גלאי מתכות סטנדרטי, ככזה הנמצא בכל שדה תעופה. החולים התבקשו לעבור דרך הגלאי בקצב רגיל, והתבקשו להישאר גם במשך 20 שניות נוספות (כמו במקרה שתתכן בשדה התעופה ביקורת חוזרת). החולים התבקשו לקרב את הקוצב שלהם קרוב ככל האפשר לצד המשדר של הגלאי.  לאחר מכן עברו בדיקה מתמשכת של סימנים לחישה מוגברת -ונטיקולרית או אטריאלית, וכן לחוסר נורמליות בקוצב. החוקרים מדווחים כי לא נצפו בעיות מיוחדות בקרב החולים עם קוצבי הלב. גם בחולים עם ה-ICD ,לא נראתה בעיה מיוחדת, חריגה. החוקרים מציינים כי הם מעריכים כי ייקח זמן רב, למרות תוצאות המחקר, עד להסרת האזהרות היצרנים ממכשירים אלו.

 לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה