לחץ דם גבוה במהלך ההריון מצביע על סיכון גבוה למחלות קרדיו ואסקולאריות בשלב מאוחר יותר בחיים

נשים שסבלו מלחץ דם גבוה בזמן ההריון נמצאות בסיכון גבוה יותר לפתח מחלות קרדיו ואסקולאריות בשלב מאוחר יותר בחייהן, כך על פי מחקר שהתפרסם ב-BMJ.  נשים אלו נמצאות בסיכון מוגבר לשבץ ,ובשיעור נמוך יותר, גם למחלות לב איסכמיות. סיכון ארוך טווח למחלה קרדיו ואסקולארית היה הגבוה ביותר עבור נשים שסבלו מפרה- רעלת הריון ממאירה ( אקלמפסיה).

כמעט 30% מההריונות הראשונים נחשבים כמושפעים מלחץ דם ארעי של תקופת ההריון, פרה- אקלמפסיה או אקלמפסיה ,החוקרים מסבירים. אך לטענתם לא היו מספיק מחקרים שעסקו בהשפעה לטווח ארוך של תופעות אלו. 

החוקרים אספו מידע על למעלה מ-3,500 נשים, בגיל ממוצע של 24.2 בלידה, ,שסבלו מפרה- אקלמפסיה במהלך ההריון הראשון שלהן. 2 קבוצות נמצאו מתאימות בגיל ובשנת הלידה- קבוצה עם לחץ דם גבוה, ארעי, וקבוצה ללא היסטוריה של לחץ דם מוגבר. החוקרים מצאו קשר משמעותי בין פרה-אקלמפסיה או אקלמפסיה , או לחץ דם מוגבר של ההריון, ולחץ דם מוגבר בשלב מאוחר יותר בחיים . נשים בקבוצה עם הלחץ הדם המוגבר של ההריון היו בעלות סיכוי גבוה יותר להתאשפז בבית חולים עם מחלות סרברו ואסקולאריות, מחלת לב איסכמית ,לחץ דם גבוה או מחלות אחרות הקשורת לסירקולציה. 

החוקרים מסכמים כי מצאו סיכון מוגבר של נשים אלו להתאשפז בבי”ח בגלל שבץ אף לאו דווקא סיכון מוגבר לתמותה ממחלות לב קורונריות כפי שדווח בעבר. הם חושבים כי תוצאות מחקרם בעלות משמעויות לאטיולוגיה  ולהיווצרות מחלות סירקולאריות,גם בהריון וגם אחר כך בחיים.

BMJ 2003;326:845-9

לכתבה המלאה באתר doc’s guide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה