גרימת היפרגסטרנימיה יכולה למנוע ניוון פנקריאטי

חוקרים הדגימו בפעם הראשונה בבני אדם כי גרימת היפרגליקמיה יכולה למנוע ניוון פנקריאטי לאחרpancreatoduodenectomy ,כך על פי מחקר שפורסם החודש. pancreatoduodenectomy הוא טיפול סטנדרטי כרגע לחולים עם מחלות שפירות או ממאירות באזור הפריאמפולארי,אומרים החוקרים. למרות זאת , בעיות כמו שלשול וססטוס תזונתי נמוך לא נדירות לאחר תהליך זה.  אי ספיקת לבלב ואיבוד התריסריון וה-distal stomach  הם הגורמים העיקריים לבעיה.

אצל בעלי חיים נראה כי ישנה התחדשות של הלבלב, אצל בני אדם אנו רואים ניוון לבלבי ו-distal remnant pancreas לאחר pancreatoduodenectomy  בבני אדם. 

את הניסוי השלימו בסופו של דבר 37 אנשים, 18 בקבוצה שנטלה כל יום lansoprazole ,30 mg ,במשך 12 שבועות, על מנת לעורר היפרגסטרינמיה ו- 19 בקבוצת ביקורת.  רמות של סרום גסטרין הועלו בקבוצת ה-lansoprazole . אף שקבוצת הביקורת סבלה מניוון פנקריאט חמור לאחר הניתוח,  הרמות העיקריות של ה-distal pancreas בקבוצת ה-lansoprazole  עלו רק ב- 10%. בהשוואה לביקורת, קבוצת ה-lansoprazole  היתה בעלת רמות גבוהות יותר של אינסולין ו- stool elastase שלאחר ניתוח. 

תוצאות אלו מציעות כי גרימת היפרגסטרינמיה שלאחר ניתוח לבלב מעוררת צמיחה מחודשת של הלבלב, מונעת ניוון של הלבלב ולכן משפיעה בחיוב על שמירת תפקודי הלבלב ועל הסטטוס התזונתי הכללי שלאחר pancreatoduodenectomy  , כותבים החוקרים.  למרות ציון כי יש צורך במעקב ארוך טווח לפני שימוש מעשי ,קליני, הם מציעים כי גרימת היפרגסטרינמיה יכולה לשמש בטיפל ובמניעה של אי ספיקת לבלב לאחר ניוון או ניתוח בבני אדם. 

Ann Surg. 2003;237:522-529

לכתבה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה