טלפונים סלולריים בבתי חולים -לאו דווקא מסוכנים כפי שנחשבים כיום

טלפונים סלולריים יכולים להיות מעצבנים עבור חלקנו , אך הם שימושיים עבור רובנו ,וחלק גדול מאד מהאוכלוסיה מחזיק בהם. השימוש בהם בבתי חולים , בכל מקרה, נאסר ברב המקרים מTחר שהם נחשבים כמסוכנים באזור מכשירים רפואיים , אך אין לכך הוכחות של ממש וההיסטריה סביבם בבתי חולים איננה מוצדקתכך ע”פ מחקר שפורסם בBMJ.

אז עד כמה הם מסוכנים באמת?  ההוכחות על מסוכנותם הן מוגבלות. סיפורים על התערבות בפעולת מכשירים רפואיים קיימים , מה שהוביל למחקר של חברה לייצור מכשירים רפואיים בבריטניה. במחקר , 4% מהמכשירים הרפואיים סבלו מהתערבות אלקטרו מגנטית כלשהי מטלפונים סלולריים ,בעוד שכ-41% מהם הגיבו לציוד תקשורת חירום וכ -35% לציוד תקשורת של השומרים והנשאים בביה”ח. רב ההתערבויות היו הפרעות בסימנים על המוניטורים,כמו אלקטרוקרדיוגרפים. הפרעות אחרות היו בקוצבי לב שהמנגנון שלהם לא היה תקין לחלוטין ועוד. בכל מקרה , ההשפעות היו זמניות והסתיימו ברגע שהוזז המכשיר הסלולרי מקוצב הלב או המוניטור. מה גם שההפרעות ארעו שהסלולרי היה במרחק של כ-10 ס”מ מהמכשירים הרפואיים. ההפרעות הארעיות והמאד מקומיות הללו אינן מצדיקות את האיסור הגורף על שימוש במכשירים סלולריים ואת  העוינות נגד אלו המשתמשים בהם , במיוחד לאור העובדה שלמכשירי הקשר של צוותי החירום, אשר חיוניים ולכן מותרים היתה השפעה גדולה בהרבה על מכשירים רפואיים.

לפי דעת החוקרים יש להרשות שימוש בכל האזורים  הלא- קליניים ובמרפואת החוץ ,ובחדרי היום של המחלקות בהן האפשרות להפרעה לחולים אחרים או לסיכון חולים היא מינימלית. לשימוש בסלולריים בבתי חולים יכולה להיות אף תועלת – כך יוכלו החולים לתקשר עם בני משפחותיהם ,לברר פרטים הקשורים לבעייותיהם – לא תמיד יש לחולים גישה לטלפון בביה”ח. כפי שמייעצים לחולי לב עם קוצבי לב לא לקרב את המכשיר הסלולרי לקוצב גם מחוץ לביה”ח, פתרון דומה צריך להיות בביה”ח עצמו -כמו איסור שימוש במחלקות טיפול נמרץ וקורונרי.

לכתבה באתר ה-BMJ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה