תחקיר בלעדי ל e-Med, ספק מוטל בהמצאות נגיף האבעבועות השחורות בידי העירקים

דוח סודי: ליקויים חמורים בהכנת החיסון לאבעבועות שחורות, מתחקיר “ידיעות אחרונות” עולה כי החיסונים אוכסנו בתנאים מזוהמים, יחד עם חיידקי דבר וכולירע;  שיטת הכנת החיסון בישראל מעולם לא נבדקה ויעילותה לא הוכחה.מנכ”ל משרד הבריאות, ד”ר בעז לב, דוחה את הטענות. כפי שאמר ל”ידיעות אחרונות”, “מאז הדו”ח המעבדות עברו למקום חדש ומצויין והדו”ח לחלוטין לא רלוונטי”. לטענתו, החיסון הישראלי, אף שלא נוסה מעולם, “עומד בסטנדרטים העולים בסדרי גודל משמעותיים על אלה של האמריקאים”.
למאמר המלא מתוך walla בריאות

מתחקיר בלעדי, שנערך על ידי e – Med עם מקור בכיר במערכת הבריאות, עולה כי:

מזה זמן מה התעורר חשד, כי המידע שיש בידי העירקים נשק ביולוגי בצורת אבעבועות שחורות מוטל בספק. חשד זה מתבסס על מספר נימוקים, כדלקמן:

1. בחיפוש שנערך בשנת 1991, לא נמצאו נגיפי אבעבועות שחורות וגם לא מערכת שיכולה ליצר נגיף מעין זה.

2.  אמנם, “נעלמו” מברית המועצות לשעבר מומחים שהתעסקו ביצור אבעבועות שחורות, אך אין הוכחה כי הם הגיעו לעירק.

3. יצור נשק ביולוגי, המכיל אבעבועות שחורות, להבדיל מאנטרקס, דורש מיומנות גדולה ותנאים מעבדתיים משובחים.

4. לא ברור אם נעלמו ממאגריה של ברית המועצות לשעבר נגיפי אבעבועות שחורות בעת מעבר החומר הביולוגי ממוסקבה לנובוסיבירסק.

5. קשה להניח כי גם אם יש בידי עירק נשק מעין זה, דרך הפצתו של נשק זה בטיל על ידם הינה אפשרית, שכן העברת הנגיף דורשת תנאי לחות, הנגיף רגיש לחום הנוצר בעת פיצוץ הטיל ומעולם לא נעשתה העברה מעין זו.

אמנם האמריקאים מדווחים, כי ניתן להפוך את נגיף האבעבועות השחורות לעמיד יותר ליובש, אולם ספק אם יכולת טכנית זו מצויה בידי העירקים.

דרך הפצה אפשרית של האבעבועות השחורות הינה על ידי “מתנדב” שיגיע עם מבחנה מלאה חומר, ישתה את תכולת המבחנה וידביק את עצמו, ישהה מספר ימים בישראל, עד תקופת הדגירה הפרודרומית ובתום תקופה זו יסתובב וידביק אנשים. סנריו זה הינו מוטל בספק שכן, בתקופת הפרודרומה הסמפטומים הינם קשים מאוד ואנשים הלוקים בהם אינם יכולים להסתובב וחייבים לשכב. נכון כי בתחילת הופעת האבעבועות השחורות החום יורד וה”מתנדבים” ירגישו טוב יותר, אך אז ניתן יהיה לזהות את הלוקים במחלה ויש להניח שאנשים מסוג זה לא תקל דרכם בישראל.

עם כל זאת, הידיעות הרשמיות האחרונות, שמשרד הבריאות מחסן רק את אלה שחוסנו כבר בעבר ובהם שיעור תופעות הלוואי הינו נמוך יותר, מצביעות על העובדה כי כרגע החשד לפרוץ האבעבועות אינו בדרגה גבוהה, שאם לא כן היתה המלצה לחסן את כל האוכלוסיה. עם זאת, הידיעות האחרונות, הבלתי בדוקות, שהחיסון הישראלי אינו עולה בקנה מידה עם המצופה מייצור חיסונים מסחרי, מעיבות על רצון האוכלוסיה להתחסן בחיסון שהופק בדרך בלתי ברורה.

במקובץ, מתקבל הרושם כי ההתלהבות לקבלת חיסון בישראל נמצאת בשפל מסיבות אלה.

מומחים, כדוגמת פרופ’ רובינשטיין מבי”ח שיבא, תל השומר ואוניברסיטת תל אביב, טוענים כי גם אם תפרוץ המחלה, יש להניח כי תפרוץ בצורה מוקדית וניתן יהיה תוך שלושה או ארבעה ימים לחסן את האוכלוסיה שסיכויי תחלואתה נמוכים בחיסון טבעות, קרי, חיסון קבוצת אנשים שיקיפו את המקרה המוכח ויהיו מחסום להתפשטות המחלה, טכניקה בה השתמשו להדברת האבעבועות השחורות בעבר.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה