נתונים מוקדמים ‘מעודדים’ לחיסון mRNA בגליובלסטומה (ESMO)

חיסון ניסיוני מבוסס mRNA לגליובלסטומה עורר תגובות תאי T ספציפיות לאנטיגן הקשור לגידול ביותר משלושה רבעים מהמטופלים והראה פרופיל בטיחות מקובל, כך הוצג בכנס ESMO 2024

חיסון ניסיוני מבוסס mRNA לגליובלסטומה עורר תגובות תאי T ספציפיות לאנטיגן הקשור לגידול ביותר משלושה רבעים מהמטופלים והראה פרופיל בטיחות מקובל. הנתונים הוצגו על ידי ד”ר גזאלה טבטבאי מבית החולים האוניברסיטאי טיבינגן, גרמניה, בכנס ESMO 2024.

המחקר התמקד בחולי גליובלסטומה עם MGMT ללא מתילציה, שלהם פרוגנוזה גרועה עם חציון הישרדות כולל של כ-12 חודשים לאחר ניתוח וכימורדיותרפיה עם temozolomide. החיסון הניסיוני, CVGBM, מקודד שמונה מקטעים הנגזרים מארבעה אנטיגנים הקשורים לגידול הרלוונטיים לגליובלסטומה.

בחלק הראשון של מחקר שלב 1, 16 חולים קיבלו ארבע רמות מינון של החיסון. לא נצפו רעילויות מגבילות מינון. רוב תופעות הלוואי הקשורות לטיפול היו בדרגה 1 או 2 ואופייניות לחיסונים מבוססי mRNA.

תוצאות אימונוגניות ראשוניות הראו כי החיסון עורר תגובות תאי T ספציפיות לאנטיגן סרטני ב-10 מתוך 13 חולים הניתנים להערכה (77%). באופן משמעותי, 84% מהתגובות החיסוניות נוצרו de novo על ידי חיסון CVGBM.

ד”ר טבטבאי ציינה: “אנו להוטים לראות תוצאות אלו מאומתות בשלב הבא של המחקר. זה עשוי לסמן רגע חשוב במאבק נגד מחלה הרסנית זו.”

באותו מושב הוצגו גם תוצאות מבטיחות של שלב 1 לשתי גישות חדשניות אחרות לטיפול בגידולי מוח, כולל מתן תוך-גולגולתי של תאים דנדריטיים מיאלואידיים אוטולוגיים בשילוב עם ipilimumab ו-nivolumab, וכן הזרקה תוך-שדרתית של תאי CAR-γδT אלוגנאיים (QH104) המכוונים ל-B7H3.

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה