ניתוח בריאטרי אינו מציע יתרון בתחום הבריאות הנפשית (ADA)

ניתוח חדש לא הוכיח יתרון נפשי לניתוח בריאטרי, אך אישר את יעילותו בירידה במשקל ארוכת טווח, כך הוצג בכנס ה-84 של האגודה האמריקאית לסוכרת

ניתוח חדש של מחקר מרכזי על ההשפעות ארוכות הטווח של ניתוח בריאטרי לא הצליח להוכיח תועלת לבריאות הנפש, אך אישר את התוצאות החיוביות הכלליות של גישה זו לירידה במשקל. ד”ר דונלד סימונסון מבית החולים בריגהם ונשים בבוסטון הציג עדכון זה לממצאי פרויקט המחקר ARMMS-T2D בכנס ה-ADA ה-84, מחקר שעקב אחר מטופלים שעברו התערבויות לירידה במשקל למשך עד 12 שנים.

המחקר השווה בין 228 מטופלים, מתוכם 152 עברו ניתוח בריאטרי ו-76 עברו התערבות רפואית שכללה שינוי באורח החיים. החוקרים השתמשו בכלי הערכה SF-36 כדי למדוד את תפיסות המטופלים לגבי רווחתם הפיזית והנפשית. התוצאות הראו שיפור בציוני המרכיב הפיזי בשנים הראשונות לאחר הטיפול, עם יתרון משמעותי לקבוצה הכירורגית.

עם זאת, לאחר 12 שנים, שתי הקבוצות דיווחו על ירידה בשביעות הרצון מבריאותם הפיזית. ד”ר סימונסון ציין כי “הייתה מגמת ירידה לאורך זמן, מה שאינו מפתיע מכיוון שהמטופלים מזדקנים ומצטברות אצלם מחלות נלוות שונות”. למרות זאת, הקבוצה שעברה ניתוח הראתה תפקוד פיזי טוב יותר לאורך תקופת המעקב של 12 שנים בהשוואה לקבוצת שינוי אורח החיים.

לגבי המרכיב הנפשי, לא נמצאה מגמה ברורה, עם שינויים קטנים בציונים לאורך השנים בשתי הקבוצות. בנקודת הזמן של 12 שנים, הציונים בשתי הקבוצות כמעט ולא השתנו מנקודת ההתחלה, ללא שינוי משמעותי בקבוצה הכירורגית או בקבוצת התערבות אורח החיים.

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה