פנימית

יתרונות בהישרדות בטיפול בפלבוציקליב + טיפול הורמונלי בסרטן השד (ASCO)

BREAST CANCER סרטן השד בדיקת שד
חולות קדם-מנופאוזליות עם סרטן שד גרורתי חיובי לקולטני הורמון ושלילי ל-HER2 נהנו מתועלת בטיפול משולב של מעכב CDK4/6 עם טיפול הורמונלי, כך הוצג בכנס האגודה האמריקאית לאונקולוגיה קלינית

חולות קדם-מנופאוזליות עם סרטן שד גרורתי חיובי לקולטני הורמון ושלילי ל- HER2 הראו תועלת עקבית בטיפול משולב של מעכב CDK4/6 עם טיפול הורמונלי בהשוואה לכימותרפיה – כך הוצג בכנס השנתי של האגודה האמריקאית לאונקולוגיה קלינית.

מחקר ה-Young-PEARL, כלל 184 מטופלות עם חציון גיל 44 שנים. המטופלות חולקו אקראית לקבוצת palbociclib עם טיפול הורמונלי (palbociclib, exemestane ו-leuprolide) או לקבוצת כימותרפיה עם capecitabine. תוצאות מעודכנות לאחר חציון מעקב של 54 חודשים הראו שיפור משמעותי בהישרדות ללא התקדמות המחלה בקבוצת ה-palbociclib (19.5 חודשים) לעומת קבוצת ה-capecitabine (14 חודשים).

עם זאת, לא נצפה הבדל משמעותי בהישרדות הכוללת בין הקבוצות, עם חציון הישרדות כוללת של 54.8 חודשים בקבוצת ה-palbociclib לעומת 57.8 חודשים בקבוצת ה-capecitabine. ניתוח רב-משתני הראה כי טיפול נוסף במעכב CDK4/6 לאחר סיום המחקר השפיע על ההישרדות הכוללת, כאשר יותר מטופלות בזרוע ה-capecitabine קיבלו טיפול זה לאחר המחקר.

ד”ר פארק, המחברת הראשית של המחקר, הסבירה “בזרוע ה-capecitabine, ללא שימוש במעכב CDK4/6 לאחר המחקר, חציון ההישרדות הכוללת היה 38.8 חודשים”, נמוך מ-49 חודשים בזרוע ה-palbociclib.

תופעות לוואי המטולוגיות היו נפוצות יותר בזרוע ה-palbociclib (92% לעומת 86%), עם נויטרופניה כשכיחה ביותר. ד”ר ברנשטיין מ”דנה-פרבר” ציין כי המחקר מאשש שעבור רוב המטופלות עם סרטן שד גרורתי חיובי ל-ER הטיפול הראשוני המתאים הוא טיפול הורמונלי עם מעכב  CDK4/6.

לכתבה בMEDSCAPE

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה