פנימית

שלושה חודשים מפתיחת ״נטע״ – מרכז אקוטי לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית באיכילוב: ב-73% מהמקרים היה חשד למעורבות של סם אונס (דוברות איכילוב)

מתן ליבוביץ איכילוב

המרכז הרפואי איכילוב תל אביב מפרסם נתונים ראשונים משלושה חודשים פעילות של מרכז ״נטע״ לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית בבית החולים לרפואה דחופה:

סה״כ הגיעו לקבלת טיפול ראשוני: 22 מטופלים; 19 נשים ו-3 גברים.

5 משתייכים לקהילה הגאה; 2 גברים הומואים ו-3 נשים טרנסג׳נדריות.

פילוח הגילאים הינו: 14 מקרים בגילאים 18-30 מתוכם 6 חיילים בשירות סדיר, 7 מקרים בגילאים 30-50 ומקרה 1 בטווח הגילאים 50-70.
ב-64% מהתלונות (14 מקרים) הייתה היכרות מוקדמת עם התוקף ורק -23% (5 מקרים) החליטו להגיש תלונה למשטרה.

מתן ליבוביץ, עובד סוציאלי אחראי על מרכז אקוטי ׳נטע׳ באיכילוב ומרכז תחום אלימות מינית מדגיש כי: ״למרות המגמה המבורכת של פתיחת מרכזים אקוטיים נוספים והצפת נושא האלימות המינית בשיח החברתי, הנתונים המפורסמים על ידינו היום עודם רחוקים מלשקף את המציאות היומיומית בה שיעור הפגיעות בנשים, גברים ילדות וילדים גבוה בעשרות מונים ונותר מושתק ולא מדווח. אנו מקווים כי שינוי החוק המאפשר התערבות אקוטית לצורך איסוף ראייתי ללא תלות בהגשת תלונה במשטרה, יגביר את ההיענות לטיפול רפואי ולהתערבות פסיכוסוציאלית כחלק מהשירותים הניתנים במרכזים האקוטיים. השימוש בחומרים פסיכואקטיביים נפוץ גם בפגיעות מיניות בין גברים וככלל- אל לנו להניח את האחריות לביטחונן ולביטחונם של הנפגעות והנפגעים בידם בלבד אלא לפעול לשינוי חברתי, חינוך מיני והגברת האכיפה״.

 

בתמונה: מתן ליבוביץ.
קרדיט: ליאור צור, דוברות איכילוב

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה