פנימית

שינוי בכושר הגופני בגיל העמידה מנבא את הסיכון לאי-ספיקת לב בשלב מאוחר יותר (Am Heart J)

במאמר שפורסם בכתב העת American Heart Journal מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי כושר גופני בגיל העמידה הינו גורם סיכון בלתי-תלוי והפיך לאשפוזים על-רקע אי-ספיקת לב בגיל מבוגר יותר.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי קיים קשר בין כושר גופני ירוד בגיל העמידה ובין סיכון מוגבר לאי-ספיקת לב. עם זאת, לא ברור באיזה היקף אי-ספיקת הלב הפיכה ומתווכת ע”י תחלואה לבבית ולא-לבבית נלווית. כעתם הם בחנו את ההשפעה של מחלות לבביות ולא-לבביות על הקשר בין כושר גופני באמצע החיים והשינוי בכושר ובין הסיכון לאי-ספיקת לב.

המחקר כלל איסוף נתונים אודות 19,48 חולים עם סוכרת מסוג 2 (21.2% נשים) ששרדו עד לכיסוי חברת מדיקייר בשנים 1999-2009. כושר גופני נקבע על-סמך Balke Treadmill בגיל ממוצע של 49 שנים. עוד נבחן כמשתנה רציף ולפי חמישונים המסווגים לפי גיל ומין. הקשר בין כושר בגיל העמידה ושינוי בשוכר עם אשפוז עקב אי-ספיקת לב לאחר גיל 65 שנים.

לאחר מעקב בן 127,110 שנות-אדם החוקרים זיהו 1,038 אשפוזים על-רקע אי-ספיקת לב. החוקרים זיהו קשר בין כושר גופני טוב יותר בגיל העמידה ובין סיכון נמוך יותר לאשפוז על-רקע אי-ספחיקת לב (יחס סיכון של 0.82 לכל MET) לאחר תקנון לגורמי סיכון מקובלים. ביתר לא תועד שינוי לאחר תקנון נוסף לנטל מחלות הרקע של החולים (יחס סיכון של 0.83); שיפור של כל 1 MET בכושר הגופני בגיל העמידה לווה בירידה של 17% בסיכון לאשפוז עקב אי-ספיקת לב במהלך השנה הבאה (יחס סיכון של 0.83).

Am Heart J. 2015;169(2):290-297. 

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה