פנימית

קומבינציה של lamivudine וחיסון משפרת את הטיפול בהפטיטיס B כרונית

קומבינציה של חיסון ו- lamivudine מועילה בטיפול בהפטיטיס B כרונית, עפ”י מחקר חדש.

החוקרים כתבו שהאחריות להפטיטיס B כרונית היא גם של hepatitis B virus (EBV וגם של התגובה החיסונית של הגוף, טענה הנתמכת גם על העובדה שנשאים אסימפטומטים של הוירוס אינם מראים את סימני המחלה גם כשרמות הוירוס גבוהות. “לכן הטיפול בהפטיטיס B חייב לכלול מלבד טיפול אנטיויראלי גם טיפול אימוני” הם הוסיפו.

המחקר כלל 72 חולים בהפטיטיס B כרונית, שאובחנה ע”י סימנים קלינים, בדיקות סרולוגיות וביוכימיות ומאפיינים היסטולוגים בביופסיה של הכבד.

כל החולים קיבלו 100 מ”ג ליום lamivudine PO במשך 12 חודשים ו- 15 מתוכם קיבלו בנוסף חיסון מסוג 20 µg hepatitis B surface antigen פעם בשבועיים, 12 מנות, כשהטיפול הראשון מתחיל 3 חודשים לאחר התחלת ה- lamivudine.

לאחר 12 חודשים של טיפול כל 15 החולים (100%) שקיבלו את הטיפול המשולב ו- 39 מאלו שקיבלו רק lamivudine ( 67%) היו סרונגטיבים לוירוס. שינוי מ- HbeAg ל- anti Hbe התרחש ב- 55% מאלו שקיבלו טיפול משולב וב- 16% מאלו שקיבלו רק lamivudine.

לאף אחד מאלו שקיבלו טיפול משולב לא היתה התפרצות של הוירוס או של ההפטיטיס לעומת 10 ו- 4 חולים בהתאמה בקבוצה השניה.

על מנת לבחון את התגובה האימונית נבדק התפקוד של התאים הדנדריטים מציגי האנטיגן (DC), של תאי CD4, ותאי HLA DR+ וכן רמות אינטרלוקין 12 המופרשות ע”י תאים אלו בתרבית.

בחולים שקיבלו את החיסון רמת התפקוד של ה-DC ורמות ה-IL 12 עלו בהשוואה לבסיס ונשארו גבוהות לאורך כל הטיפול. החוקרים ציינו ש-DC הוא מועמד מצוין להיות טיפול אימוני להפטיטיס ושחיסון שמגביר את פעילותו משפר את הפעילות הן של המערכת הטבעית והן של הנרכשת.

לסיכום אמרו החוקרים שהם מאמינים שהטיפול האנטיויראלי המשולב עם טיפול אימוני המבוסס על הפעלת CD הוא הפתרון היעיל להפטיטיס B כרוני ויתכן שגם למחלות ויראליות כרוניות נוספות ולגידולים.

AASLD 54th Annual Meeting. Presented Oct. 28, 2003

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה