טיפול נמרץ

קלוזפין וסיכון לזיהומים נשימתיים: מה חשוב לדעת (Medscape)

ריאות
מחקרים חדשים מאירים את הקשר בין קלוזפין לזיהומים נשימתיים, ומעלים שאלות לגבי הנחיות הטיפול הנוכחיות, כך מציעה כתבה שפורסמה ב-Medscape

מחקרים חדשים מאירים את הקשר בין קלוזפין לזיהומים נשימתיים, ומעלים שאלות לגבי הנחיות הטיפול הנוכחיות. קלוזפין נחשבת לתרופת הבחירה לסכיזופרניה עמידה לטיפול, אך השימוש בה מוגבל בשל תופעות הלוואי, במיוחד הסיכון המוגבר לזיהומים.

מחקר דני חדש בחן את הסיכון לזיהומים נשימתיים בקרב אנשים עם הפרעות בספקטרום הסכיזופרניה. החוקרים מצאו כי השימוש בתרופות אנטי-פסיכוטיות לא היה קשור לשיעורים גבוהים יותר של זיהומים קלים, אך היה קשור לסיכון מוגבר לאשפוז עקב COVID-19 בקרב אנשים מעל גיל 70 ולאשפוז ומוות מזיהומים נשימתיים אחרים בקרב אנשים מעל גיל 40. חשוב לציין כי לא נמצא סיכון עודף עם קלוזפין לעומת תרופות אנטי-פסיכוטיות אחרות.

מחקר פיני נוסף הראה סיכון מוגבר לתוצאות חמורות מחסימת מעיים ודלקת ריאות בקרב מטופלי קלוזפין. לאחר 20 שנה מתחילת הטיפול, האומדן המצטבר לחסימת מעיים היה 5.3%, ולדלקת ריאות 29.5%. שתי המחלות היו קשורות משמעותית לתמותה.

ד”ר רוברט קוטס מאוניברסיטת אמורי מציין כי מחקרים אחרונים מראים שהסיכון לנויטרופניה חמורה, 2-3 שנים לאחר תחילת הטיפול בקלוזפין, דומה לזה של תרופות אנטי-פסיכוטיות אחרות. הוא מדגיש את החשיבות של חיסונים עבור קבוצת סיכון זו, כולל חיסונים נגד פנאומוקוק, שפעת ו-COVID-19.

מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) מתכנן דיון ציבורי בנובמבר על התאמות מוצעות לקריטריוני ה-REMS של התרופה, במטרה להפחית את המחסומים לשימוש בקלוזפין תוך שמירה על בטיחות השימוש.

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה