טיפול נמרץ

אנגיופלסטיקה עם בלון מצופה תרופה עדיפה אנגיופלסטיקה קונבציונלית לטיפול בהיצרות מחדש של סטנט (Transcatheter Cardiovascular Therapeutics 2023)

אנגיופלסטיקה עם בלון מצופה תרופה (AGENT DCB; Boston Scientific) עדיפה על אנגיופלסטיקת בלון קונבנציונלית לטיפול בהיצרות מחדש (restenosis) של העורקים הקורונריים, כך עולה ממחקר חדש שהוצג בכנס ה-Transcatheter Cardiovascular Therapeutics 2023.

restenosis בסטנט הוא מצב מאתגר מבחינה קלינית ומתרחש בכ-10% מכלל ההתערבויות הכליליות המלעוריות. “לפעמים לחולים אלה ישנן שכבות מרובות, וזו יכולה להיות השכבה השלישית או הרביעית של הסטנט, משהו שאנחנו מנסים להימנע ממנו”, אמר המחבר הראשי של המחקר בהצגתו בכנס.

ממצאי המחקר החדש הראו כ-50% פחות restenosis ואוטם שריר הלב בכלי הדם בטיפול ב-AGENT DCB, בהשוואה לאנגיופלסטיקת בלון קונבנציונלית, לאחר כשנה באוכלוסיית חולים בסיכון גבוה.

מחבר המחקר הוסיף כי “עבור אותם מטופלים שטופלו באנגיופלסטיקת בלון קונבנציונלית, שיעור הכישלון בנגע המטרה היה 28.7%, בהשוואה ל-17.9% לאלו שטופלו בבלון מצופה AGENT paclitaxel. הבדל זה ייצג הפחתה של 38% בסיכון היחסי, וכן הפחתה של 10% בסיכון המוחלט בתוצאים שנבדקו. p-value לעליונות הטיפול היה 0.0063, מובהק מאוד סטטיסטית.”

בלונים מצופים תרופות, שאינם מאושרים כעת בארצות הברית, אך כבר זמינים באירופה וביפן, יכולים להפריש תרופות שמעכבות יצירת חסימות מבלי להשאיר שכבות מתכת נוספות.

המחקר היה ניסוי פרוספקטיבי, רב-מרכזי, שהקצה באקראי 480 מטופלים ביחס של 2:1 ל-AGENT DCB או לניתוחי בלון קונבנציונליים. הניסוי כלל מטופלים עם restenosis בתוך סטנט bare metal או סטנט משחרר תרופות עם אורכי נגע קטן מ-26 מ”מ, ואחוז היצרות בקוטר של יותר מ-70% למטופלים א-סימפטומטיים או יותר מ-50% למטופלים סימפטומטים.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה