טיפול נמרץ

בדיקות CT לא-פולשניות מסייעות בניבוי אירועים קרדיווסקולאריים (Radiology)

שילוב בדיקת CTA (CT Angiography) עם CTP (CT Myocardial Stress Perfusion Imaging) עשוי לסייע כמו גישה פולשנית לניבוי אילו חולים צפויים לפתח התקף לב, כך מדווחים חוקרים במאמר חדש שפורסם בכתב העת Radiology.

המחקר הרב-מרכזי כלל 379 משתתפים שהופנו לאנגיוגרפיה כלילית פולשנית בין 2009-2011. לפני הפרוצדורה, כל המשתתפים השלימו בדיקת CTA, CTP ו-SPECT. החוקרים השוו את חשיבות שילוב CTA עם CTP אל מול אנגיוגרפיה כלילית פולשנית עם SPECT להערכת יכולת החיזוי של סיבוכים קרדיווסקולאריים מג’וריים.

החוקרים מדווחים על 51 חולים שפיתחו סיבוך קרדיווסקולארי מג’ורי (13.5%), כולל 49 פרוצדורות רה-וסקולריזציה, חמישה אוטמים לבביים, תמותה לבבית אחת, תשעה אשפוזים בשל כאבי חזה או אי-ספיקת לב ומקרה אחד של הפרעת קצב לב.

לאחר שנתיים, שיעורי ההישרדות ללא סיבוכים קרדיווסקולאריים מג’וריים בחולים שליליים למחלה כלילית לפי CTA ו-CTP, עמדו על 94%, זאת בהשוואה לשיעור של 82% בחולים עם ממצאים חיוביים בשתי הבדיקות. הדפוס היה דומה עם משלב אנגיוגרפיה פולשנית ו-SPECT (93% שרדו ללא סיבוך קרדיווסקולארי מג’ורי לאחר שנתיים, כאשר שתי הבדיקות היו שליליות למחלה כלילית, אך רק 77% שרדו ללא אירועים בנוכחות ממצאים חיוביים).

שיעורי החולים ללא-אירועים (עם תוצאות שליליות או חיוביות) לא היו שונים משמעותית עבור סיבוך קרדיווסקולארי מג’ורי או סיבוכים קרדיווסקולאריים מג’וריים לאחר שנתיים.

בנוסף, הבדל מובהק סטטיסטית בהישרדות זוהה בין חולים ללא היצרות חוסמת ובאלו עם לפחות שלושה כלי דם חסומים הן במשלב CTA ו-CTP והן במשלב CTA עם SPECT.

Radiology 2017

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה