טיפול נמרץ

איתמר מדיקל קיבלה אישור FDA לגרסה החדשה של מוצר הדגל שלה בתחום השינה הWatchPAT™

FDA

הגרסה החדשה של מכשיר הWatchPAT, שנחשב למוביל בעולם בתחום אבחון שינה ביתי, מאפשרת את ביצוע הבדיקה באמצעות חיישן אחד בלבד על האצבע. טכנולוגיה זו מאפשרת את מדידת ריווי החמצן באופן שמשפר את אמינות המוצר ואת הנוחות למשתמש אף יותר מהמוצר הקיים.

איתמר מדיקל דיווחה היום לבורסה, כי ה- FDA אישר גרסה חדשנית ומשודרגת למוצר הWatchPAT, מוצר הדגל בתחום השינה, שהחברה פיתחה ומשווקת בעולם. אישור ה FDA התקבל מוקדם מהצפוי, ובעיתוי מוצלח במיוחד – במהלך הכנס השנתי של איגודי רופאי השינה האמריקאי, בו נכחו כ-4,800 רופאים מתחום השינה ומתחומים משיקים. הפרסום עורר עניין רב בקרב משתתפי הכנס.

בגרסה החדשה של המוצר, חיישן הPAT שמוגן בפטנט בבעלות החברה ימדוד את ריווי החמצן בדם בנוסף לסיגנל ה- PAT בחיישן מאוחד (Unified Probe). במוצר הקודם הנבדק הרכיב על היד מכשיר דמוי שעון יד ובנוסף שני חיישנים: חיישן PAT על האצבע המורה וכן מדיד אוקסימטריה על אצבע נוספת באותה יד. המוצר החדש , עם חיישן אחד בלבד על אצבע אחת (ר’ בתמונה), מפשט את תהליך הבדיקה ומשפר את אמינות המוצר ונוחות השימוש אצל הנבדק הן בהרכבתו לפני השינה והן במהלך השינה.

מנכ”ל איתמר מדיקל, גלעד גליק אמר: “מדובר בהישג מרשים לאיתמר. האישור התקבל מוקדם מהצפוי, ומאפשר לנו להציע גרסה משופרת של הWatchPAT, שכבר כיום נחשב כמוצר שאין לו מתחרים מבחינת רמת אמינות הבדיקה ודיוק באבחון המחלה, ואף מבחינת נוחות וקלות שימוש בבית החולה. השימוש בחיישן אצבע אחד מקל על המשתמש בהתקנת המוצר ובשינה עם המוצר. החשיפה בכנס השנתי של איגוד רופאי השינה עוררה עניין רב לאור המגמה של מעבר לבדיקות שינה ביתיות והחיפוש אחר מוצרים נוחים וקלים יותר לשימוש עבור המשתמש המספקים תוצאות קליניות מוכחות. איתמר ממשיכה להשקיע מאמצים במחקר ופיתוח במטרה להמשיך להוביל את שוק האבחון הביתי של דום נשימה בשינה והפרעות נשימה בשינה”.

לאור האישור המהיר והעניין במוצר החדש מתכוונת החברה להאיץ את תכניותיה להעברת המוצר לייצור, וצופה כי תתחיל לשווק את המוצר החדש בארצות הברית לקראת סוף השנה.

בפברואר 2014 חתמה איתמר מדיקל  על הסכם הפצה בלעדי ביפן עם תאגיד הענק הרב-לאומי (אחד משני השחקנים השולטים בשוק העולמי), חברת Philips Respironics GK, הנציגות המקומית ביפן של חברת Philips, אשר משווקת פתרונות טיפוליים לשוק השינה. על פי הסכם ההפצה, המפיץ, ישמש כמפיץ בלעדי של מוצר החברה WatchPAT ואביזרים נלווים לו ביפן, בהתאם לרישיון אשר יוענק לו על ידי החברה.

במרץ 2014 החברה התקשרה בהסכם שיווק עם Medtronic שהנה מהחברות המובילות בעולם בתחום הטכנולוגיות הקרדיולוגיות. במסגרת ההסכם, מדטרוניק תשווק את ה- WatchPAT כחלק מפיתרון כולל שמדטרוניק תציע לרופאים בארה”ב המתמחים בהפרעת קצב לב. ההסכם מקנה למדטרוניק בלעדיות בשיווק ה- WatchPAT לרופאים מומחי הפרעות קצב בארה”ב.

איתמר-מדיקל הינה חברת טכנולוגיות רפואיות ציבורית (TASE:ITMR) המפתחת מכשירים רפואיים לא חודרניים תוך שימוש באות ה- PAT® (Peripheral Arterial Tone). שני קווי המוצר הראשונים של איתמר, המבוססים על אות ה- PAT, הם ה- WatchPAT מכשיר ביתי לאבחון הפרעות נשימתיות בשינה וה- EndoPAT מכשיר להערכת תפקוד אנדותל, היחיד המאושר על ידי ה-FDA המיועד להערכת תפקוד אנדותל (תפקוד עורקים) בשלב מוקדם ואבחון מחלת העורקים הכליליים ומחלות קרדיו-וסקולריות אחרות.

אות ה- PAT נמדד, באופן לא פולשני, מקצות האצבעות באמצעות חיישן אצבע יחיד במינו, המנותח בצורה אוטומטית על ידי אלגוריתמים ועיבוד אותות, שפיתחה החברה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה