טיפול נמרץ

שיכוך כאבים טרנס דרמלי שווה ביעילותו למתן תוך ורידי של מורפין (JAMA)

מערכת שיכוך כאבים דרך מתן טרנס דרמלי של fentanyl הנשלט בידי החולה (patient-controlled analgesia- PCA), שווה ביעילותה למערכת PCA סטנדרטית, בה ניתן מורפין תוך ורידית.

המערכת החדשה (patient-controlled transdermal system PCTS) מנצלת טכנולוגיה של אלקטרו-טרנספורט לצורך העברת מינונים קטנים של פנטניל דרך העור. המערכת הנצמדת היא בגודל של כרטיס אשראי ומאפשרת ניידות של החולה.

המחקר המבוקר כלל 636 מבוגרים לאחר ניתוח, שחולקו אקראית לטיפול בפנטניל הידרוכלוריד דרך מערכת ה- PCTS או במורפין דרך מערכת PCA סטנדרטית. שיכוך כאבים מוסף ניתן ב- 3 השעות הראשונות, ובהמשך החולים השתמשו במערכות ה- PCA במשך של עד 72 שעות.

שיעורי נשירה מהמחקר היו דומים בשתי הקבוצות, מרבית המקרים על רקע יעילות בלתי מספקת. נרשם שיעור דומה של תופעות לוואי. תגובה מקומית למתן הפנטניל (6.3%) היתה קלה עד בינונית בכל החולים פרט לאחד, אריתמה קלה הופיעה ב- 53.8% מהחולים וחלפה בתוך 4 שבועות.

החולים דירגו את השפעת הטיפול כטובה או מצוינת בשיכוך הכאבים לאחר 24 שעות ב- 74% מהמקרים בקבוצת הפנטניל, בהשוואה ל- 77% מהמקרים בקבוצת המורפין (p=.36). דירוגי הכאב של החולים היו דומים בשתי הקבוצות בכל ההערכות שבוצעו במהלך היממה הראשונה. דירוג היעילות שניתן בסוף הטיפול היה דומה גם-כן בשתי קבוצות הטיפול.

JAMA. 2004;291:1333-1341

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה