מחלות זיהומיות

אחת מכל עשר נשים שחלו בקורונה בהריון צפויות לפתח Long COVID (מתוך Obstetrics & Gynecology)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Obstetrics & Gynecology עולה כי 10% מהנשים שנדבקו בנגיף הקורונה בזמן הריון יפתחו Long COVID.

החוקרים מאוניברסיטת יוטה בחנו את הרשומות הרפואיות של למעלה מ-1,500 נשים שחלו בקורונה בזמן הריון וניטרו את התסמינים עליהם דיווחו לאחר לפחות שישה חודשים מהזיהום.

מדובר במחקר הראשון להערכת הסיכון להתפתחות Long COVID בנשים הרות. מחקרים קודמים התמקדו בסיכונים אחרים של הדבקה בקורונה בזמן הריון, כולל סיכון גבוה יותר לאשפוז בבית חולים או תמותה, כמו גם סיכון מוגבר ללידה מוקדמת. באוכלוסייה הכללית, מחקרים הראו כי 10-20% מאלו שנדבקו בקורונה עלולים לפתח Long COVID.

מהנתונים עלה כי 9.3% מהן דיווחו על תסמינים של Long COVID, כולל עייפות והפרעות במערכת העיכול.

על-מנת להבטיח כי תסמיני Long COVID לא היו למעשה תסמיני היריון, החוקרים השלימו ניתוח שני של נשים שדיווחו על תסמינים במשך למעלה מ-12 שבועות לאחר לידה. הסיכון ל-Long COVID היה די דומה בניתוח נתונים זה.

החוקרים כותבים כי הם הופתעו לגלות עד כמה השכיחות של Long COVID גבוהה במקרים של הדבקה בקורונה בזמן הריון. לממצא זה חשיבות קלינית רבה מאחר ומדובר בתסמינים הנותרים זמן רב ומשפיעים על התפקוד של נשים צעירות שקודם לכן היו בריאות לחלוטין.

החוקרים קוראים לאנשי צוות רפואי להקפיד על תשומת לב רבה לאפשרות של Long COVID, כולל בקרב נשים הרות. הם ממליצים על הפניית נשים עם תסמינים מתאימים להשלמת הערכה והתחלת טיפול מתאים להקלה על התסמינים.

Obstetrics & Gynecology, July 2024

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה