מחלות זיהומיות

התועלת של Spironolactone בנשים עם הידראדניטיס סופורטיבה (Int J Women’s Dermatol)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת International Journal of Women’s Dermatology עולה כי ל- Spironolactone תועלת בנשים בגיל הפוריות עם אבחנה של הידראדניטיס סופורטיבה בדרגה קלה, בפרט במידה והטיפול ניתן בשלב מוקדם.

המחקר הרטרוספקטיבי כלל 157 נשים בגילאי 12-50 שנים (גיל חציוני של 36.5 שנים) עם אבחנה של הידראדניטיס סופורטיבה, אשר טופלו ב- Spironolactone במשך לפחות שלושה חודשים בין 2000 ו-2021 במרפאות עור אמבולטוריות. מרבית הנשים היו לבנות (59%) או שחורות (37%).

חציון מינון הטיפול עמד על 100 מ”ג/יום, כאשר המינון הנפוץ בשימוש עמד על 50-100 מ”ג/יום וחציון מועד התחלת הטיפול ב- Spironolactone היה 8.8 שנים לאחר אבחנה של הידראדניטיס סופורטיבה.

שיפור במחלה העורית הוגדרה על-בסיס הערכות אובייקטיביות של רופאים, כולל תיעוד ירידה במספר נגעים, כאב ותסמינים.

מהנתונים עולה כי ב-31 חולים (20%) תועד שיפור עם טיפול ב- Spironolactone. מרווח זמן קצר יותר מאבחנת הידראדניטיס סופורטיבה ועד התחלת Spironolactone נקשר עם סיכוי גבוה יותר לשיפור (p=0.047).

מעורבות אקסילרית (P=0.003), מתן סטרואידים לתוך הנגע (p=0.015), טיפולים קודמים (p=0.023) וכשלון טיפול קודם (p=0.030) נקשרו עם העדר שיפור עם טיפול ב- Spironolactone.

בחולים עם מחלה בשלב III לפי סיווג Hurley תועד סיכוי קטן יותר לשיפור עם Spironolactone (p=0.036).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ל- Spironolactone תכונות אנטי-אנדרוגניות ועשוי להועיל לנשים עם הידראדניטיס סופורטיבה בדרגה קלה, אלו עם מחלה בשלב I לפי סיווג Hurley במידה וניתן בשלב מוקדם כטיפול עיקרי או משלים. הם קוראים להשלים מחקרים פרוספקטיביים במטרה להבין טוב יותר את הבטיחות והיעילות של Spironolactone בנשים אלו.

Int J Women’s Dermatol, July 1, 2024

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה