מחלות זיהומיות

חיסון כנגד COVID-19 לפני ובמהלך היריון אינו מלווה בסיכון מוגבר לדיכאון לאחר-לידה (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-APA)

חיסון כנגד נגיף SARS-CoV-2 לפני ובמהלך היריון אינו מלווה בעליה משמעותית בסיכון לתסמיני דיכאון לאחר-לידה, כך עולה מנתונים חדשים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Psychiatric Association.

במטרה לקבוע אם קיים קשר בין חיסון כנגד קורונה בזמן היריון ובין דיכאון לאחר-לידה, החוקרים בחנו את הנתונים אודות 627 נשים הרות (גיל ממוצע של 33.8 שנים) ממאגר Generation C של המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (564 נשים) ומאגר Generation CSF של ה-NIH (63 נשים).

החוקרים בחנו את מדד EPDS (או Ediburgh Postnatal Depression Scale) מהרשומות הרפואיות של הנשים 1-9 חודשים לאחר הלידה וקיבצו את הנשים לפי מועד קבלת החיסון: אלו שקיבלו לפחות מנה אחת בזמן היריון (94 נשים), נשים שקיבלו את כל המנות לפני היריון (100 נשים), נשים שקיבלו לפחות מנה אחת בין הלידה ועד השלמת הערכת EPDS (57 נשים) ונשים ללא היסטוריה של החיסון לפני השלמת הערכת EPDS (376 נשים).

ניתוח סטטיסטי שימש להערכת הקשר בין מועד החיסון ובין מדדי EPDS.

מהתוצאות עולה כי ב-9.7% מהנשים תועד מדד EPDS של לפחות 11 נקודות, עדות לתסמיני דיכאון לאחר-לידה בעלי חשיבות קלינית.

למרות שלא תועד קשר בין חיסון ובין מדדי EPDS באלו שחוסנו לפני או במהלך היריון, חיסון בתקופה שלאחר הלידה לפני הערכת EPDS לווה במדדים מעט נמוכים יותר באלו עם תסמינים דיכאוניים משמעותיים יותר.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-APA

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה