מחלות זיהומיות

חרבות ברזל: ארבעה חטופים חולצו הבוקר במבצע משולב של כוחות הבטחון (ידיעה מתעדכנת)

ארבעה חטופים חולצו משבי החמאס בפעולה של כוחות הבטחון: נועה ארגמני (25), אלמוג מאיר (21), שלומי זיו (40) ואנדריי קוזלוב (27) נחטפו ממסיבת "נובה" ברעים. הארבעה הועברו לבית החולים שיבא, ונמסר כי הם במצב רפואי תקין. נועה ארגמני עברה בשעות אחה"צ למרכז הרפואי איכילוב, כדי לשהות לצד אמא ליאורה, המאושפזת שם

בתמונת הכותרת: נועה ארגמני במרכז הרפואי איכילוב | קרדיט: דוברות איכילוב

יום שבת 8/6/24

דוברות איכילוב:

נועה ארגמני הגיעה בשעות אחה”צ למרכז הרפואי איכילוב בו התאחדה עם אמה. בשעות הערב, אביה של נועה, יעקב ארגמני, חגג את יום הולדתו – לצד נועה, המשפחה, החברים והצוות בבית החולים.

נועה ארגמני ואביה יעקב הערב במרכז הרפואי איכילוב. התמונה: דוברות איכילוב

YNET: ארבעה חטופים חולצו משבי החמאס הבוקר. לוחם ימ”מ נפצע באורח קשה במהלך המבצע.

נועה ארגמני (25), אלמוג מאיר (21), שלומי זיו (40) ואנדריי קוזלוב (27) נחטפו ממסיבת “נובה” ברעים. הארבעה הועברו לבית החולים שיבא, ונמסר כי הם במצב רפואי תקין. נועה ארגמני תעבור בהמשך היום לבית החולים איכילוב, כדי לשהות לצד אמא ליאורה, המאושפזת שם. לוחם הימ”מ ארנון זמורה נהרג במהלך החילוץ, שיקרא על שמו “מבצע ארנון”.

יום חמישי 6/6/24

מאז תחילת המלחמה, פונו לבתי החולים 16,292 פצועים, בקליטה סטטוס הפציעה שלהם היה 755 במצב קשה או אנוש, 1,384 במצב בינוני, 689 נפגעי חרדה ונפש ו-13,056 במצב קל. משרד הבריאות מעדכן על 182 פצועים המאושפזים בבתי החולים כעת (נכון ל-6/6/24).

יום רביעי, 5/6/24
המרכז הרפואי לגליל:
סגן מנהל המרכז הרפואי לגליל, ד”ר צבי שלג: “למרכז הרפואי הגיעו תשעה נפגעי רסיסים והדף מהאירוע בחורפיש. אחת מהם, המוגדרת במצב בינוני עד קשה, הוכנסה לחדר ניתוח. מצבה יציב ולא נשקפת סכנה לחייה. שמונה נפגעים נוספים, במצב בינוני וקל, מקבלים טיפול, ולהערכתי ישוחררו בהקדם”.

אסותא אשדוד:

מחקר בהובלת ביה”ח הציבורי אסותא אשדוד: בעקבות המלחמה – עלייה של כמעט 100% בחולים בתסמונת הלב השבור

פרופ אלי לב ביה”ח הציבורי אסותא אשדוד: “מדובר בתסמונת שמדמה התקף לב שנגרמת מלחץ נפשי או פיזי וזו פעם ראשונה שרואים קשר מובהק בין התסמונת לבין טראומה לאומית”

רבים מבתי החולים בישראל הבחינו לאחר ה7 באוקטובר כי ישנה עלייה חדה במספר המקרים של מטופלים בתסמונת הלב השבור שפונו וטופלו בבית החולים והחלו לחקור את הנושא.

על פי המחקר שנעשה בהובלתו של פרופ אלי לב וד”ר יובל כחילה מביה”ח הציבורי אסותא אשדוד ובשיתוף בתי החולים ברזילי באשקלון, הלל יפה מחדרה, שמיר אסף הרופא, וולפסון בחולון ומאיר בכפר סבא נמצא כי התקיימה עלייה משמעותית של כמעט פי 2 בשכיחות התסמונת בפרק הזמן שלאחר אירועי ה 7 באוקטובר. יש לציין, העובדה כי עוד בתי חולים לקחו חלק במחקר מראה כי העלייה בשכיחות התסמונת היא בכלל האוכלוסייה בכל רחבי הארץ ולא רק של אוכלוסיית הדרום.

פרופ אלי לב מנהל המערך הקרדיולוגי ביה”ח הציבורי אסותא אשדוד ומעורכי המחקר: “עד כה, התיאורים של מטופלים על תסמונת הלב השבור דווחו בעקבות משברים אישיים כמו מוות של קרוב ואירועים קשים אחרים, אני לא מכיר תיאור בספרות המקצועית של התסמונת בעקבות טראומה לאומית וזה החידוש הגדול במחקר שלנו. העלייה הייתה קרוב לפי שניים ובכל רחבי הארץ. אני מעריך שהמתח הנפשי הקיצוני גרם לעלייה בתסמונת בקרב כלל תושבי מדינת ישראל”

ד”ר יובל כחילה ביה”ח הציבורי אסותא אשדוד: “המחקר הזה הוא עוד נדבך שמעיד על ההשפעה העמוקה והנרחבת של טבח ה 7 באוקטובר והמלחמה על החברה הישראלית ככלל ובכל רחבי הארץ. התסמונת מתבטאת בהפרעה משמעותית בהתכווצות שריר הלב באקו לב, והיא אינה תסמונת “תמימה”, עם אחוזי סיבוכים ותמותה לא מבוטלים”

ממצאי המחקר הוצגו בימים האחרונים בכנס של האיגוד הישראלי לקרדיולוגיה.

עדכונים ממשרד הבריאות ודובר צה”ל לגבי מספר האזרחים והחיילים הפצועים/מאושפזים בבתי החולים

מאז תחילת המלחמה, פונו לבתי החולים 16,292 פצועים, בקליטה סטטוס הפציעה שלהם היה 755 במצב קשה או אנוש, 1,384 במצב בינוני, 689 נפגעי חרדה ונפש ו-13,056 במצב קל. משרד הבריאות מעדכן על 182 פצועים המאושפזים בבתי החולים כעת (נכון ל-6/6/24).

מדי יום מעדכן דובר צה”ל לגבי מצב החללים, הפצועים והמאושפזים באתר הרשמי של דובר צה”לנכון ל-6/6/24, פורסמו הנתונים הבאים:
חיילים מאושפזים: פצועים קל 31, בינוני 192, קשה 31.
דובר צה”ל מדווח על 3,730 פצועים מתחילת המלחמה (לא כולל מפוני שגרה או כאלה שפונו אך לא אושפזו או הוגרה להם חומרת פציעה). מתחילת התמרון ברצועת עזה, צה”ל מדווח על 1,889 חיילים פצועים. 44 חיילים נהרגו בתאונות מבצעיות.
עוד מפרסם דובר צה”ל כי מתחילת המלחמה (07.10.2023) נפלו 646 חיילים, מתוכם 292 מאז תחילת התמרון ב-27.10. 

עדכונים נוספים:

יום שבת, 13/4/24

בשל האיומים האחרונים, משרד הבריאות מפרסם את מספרי הטלפון של מרכזי החוסן ומרכזי החירום והתמיכה הרגשית של קופות החולים

כיצד להתמודד עם חרדה – סרטוני הסברה לציבור של משרד הבריאות בעברית, אמברית, רוסית וערבית

המצב הביטחוני מציב בפנינו אתגרים רבים משרד הבריאות מזכיר כי כל מי שזקוק לכך יכול לפנות למרכזי החוסן ולקופות החולים על מנת לקבל סיוע נפשי.

כלל המידע על מרכזי החירום והתמיכה הרגשית: https://datadashboard.health.gov.il/portal/dashboard/health

טלפון מרכז החוסן הארצי הטיפולי *5486
המרכז פועל בימים א-ה בין השעות 08:00-20:00

קופות חולים
מאוחדת 3833
לאומית 507*
מכבי 3555*
כללית 8703 *

סרטונים לסיוע בהתמודדות נפשית:
עברית

פרופ’ איל פרוכטר, פסיכיאטר מנהל ביה”ח מעלה הכרמל ויו״ר המועצה הלאומית לפוסט טראומה:
‏https://youtu.be/mRle9oWozRo

ורד עצמון משולם פסיכולוגית רפואית , מנהלת השרות לפסיכולוגיה רפואית מדיקל קר עם כלים כיצד כל אחד מאיתנו יכול להתמודד עם חרדה.

‏https://youtu.be/9iP-J7qIIWk

אמהרית

‏https://youtu.be/TndSIw3BWJM
רוסית

‏https://youtu.be/gbdh-aa2v8A

ערבית
פרופ סאמי חמדן פסיכולוג , הקריה האקדמית תל אביב

‏https://youtu.be/kPfGpYs-M0U

בעקבות ההיערכות הבטחונית, גם עמותת ער”ן מתגברת את קווי המוקדים בטלפון ובאינטרנט על מנת לתת מענה לכל מי שצריך סיוע נפשי ותמיכה רגשית.
אם אתן.ם או מישהו קרוב חווים חרדה, מצוקה או קושי, אל תישארו לבד – דברו איתנו. עמותת ער”ן מעניקה שירות עזרה ראשונה נפשית מצילה חיים 24/7 באנונימיות ובאופן מיידי לכל מצוקה נפשית, לקבלת סיוע נפשי חייגו 1201 ובאתר ער”ן https://www.eran.org.il/ בצ’אט, ווטסאפ 052-8451201, פורום, מייל ומסרונים.

 


0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה